Hoi allemaal . heb vandaag een bmw binnen gekregen die niet meer start. hij vonkt wel maar de pomp loopt niet. er zat een alarm op die al hier en daar was door geknipt. dus die eerst maar verwijdert evenals de lpg draden die er nog inlagen. nu met het meten komt er wel een spanning tijdens het starten op de pomp maar hij loopt niet. krijg ook geen begin spanning op het systeem op druk te krijgen. pomp vervangen maar helaas geen effect. heeft iemand een idee hierover.??? relais schakeld wel . maar op welk relais moet er spanning komen te staan voor de eerste druk opbouw???
alvast bedankt voor het mee denken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De zekering is ook nog heel neem ik aan ?
En ook iets belangrijks, je hebt het alarm verwijderd, heb je ook de onderbreker(s) terug aan elkaar gekoppeld, dus de draden die onderbroken werden via het alarm, grote kans dat hier het probleem zit.
Even de draden volgen en de originele kabels aan elkaar maken.
Voor te testen kun je even rechtstreeks de accuspanning op de pomp zetten, loopt hij nu wel ?
Gr Stefan
gisteren liep hij even maar niet egaal en sloeg ook af . alle stekkerverbindingen bekeken maar nog geen resultaat. lijkt net of hij niet weet dat hij nog koud is en de choke er op moet gooien. ga vandaag de sensoren nog bekijken.
mvgr
vandaag de auto laten lopen. stationair loopt hij redelijk alleen wanneer ik gas geef dan smoort hij hem en slaat hij af. nieuwe temp.sensor gemonteerd auto uitgelezen geen fout codes. heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen.
mvgr Han
Meet de benzinedruk eens. Pomprelais?
Zit er toch nog een oude onderbreking in van een oud alarm of zo? Dat zal niet de eerste keer zijn waar ik me toen op heb stukgebeten.
Een alarm heeft minimaal een onderbreking en soms wel eens vijf, afhankelijk van de inbouwer.
Voordat je een andere temp zender plaatst neem ik aan dat je de temperatuur eerst heb afgelezen met je OBD.
we zijn eruit gekomen vandaag. Het was een op een hoping van storingen. In het alarm die al half was gedemonteerd zat een fout, de onderbrekingen die al weer waren "gemaakt"zorgden voor losse contacten door verkeerde montage van kabelschoentjes, de brandstofpomp was defect , luchtweger gaf verkeerd signaal door. dus was heerlijk storing zoeken aan een auto waar veel aangeprutst was. maar de klant rijd weer. hij blij wij ook . is toch altijd weer fijn dat een auto naar buitenrijd als hij duwend binnen is gekomen.
werd net gebeld 21:15 uur voor een volgende storing maar nu aan een golf.
bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor je feedback, op naar de volgende klus.
etoch weer even terug bij deze bmw. rijd nu al een tijdje rond. maar begint nu wanneer hij warm is en je wilt hem uitzetten dan loopt hij nog even na . zeg maar een paar hikken geef je dan gas dan slaat hij af.
wie o wie heeft hier een oplossing voor
Na-dieselen kan komen door een verkeerd ontstekings tijdstip of een te arm mengsel..
Meet eens de weerstand van de kvs temp sensor bij een warme motor en plaats die eens hier.
Loopt hij voor de rest wel goed ?
Indien alles in orde is kun je eens een reiniger van Forte in de tank gooien.
14 jaar
Je weet zeker dat hij ook niet te warm wordt?
volgende week komt de auto weer bij mij dan ga ik dit even allemaal meten. laat het weten.
mvgr
De bmw is weer geweest nieuwe sensor koelvloiestof in gezet. biij ons perfect rijden en niet nadieselen bij stil zetten. De klant gaat rijden perfect . nu gaat hij tanken en hup het probleem is er weer. bij een volle tank dieselt hij na en bij een legere tank niet.?????? heel raar . zou dit aan de brandstofpomp kunnen liggen???
mvgr
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar