sinds een tijdje tril ik bijna m'n auto uit als ik moet afremmen van zeg maar 120 naar 80. Dacht dat m'n remschijven krom waren, deze zijn vervangen, inclusief de remblokken. Toen was 't even weg. Heb onlangs 4 nieuwe banden laten plaatsen en nu begint 't weer. Remmen doet ie wel perfect, auto blijft bij stuur loslaten netjes recht. Bij controle was er geen enkele speling op fuséekogels en draagarmen. Pff.. iemand nog 'n suggestie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voor nieuwe rubbers in de druk stangen en het is voor 90% opgelost
ja ik heb het zelfde gehad met mijn 7 serie en een kennis met zijn 5
nou kan ik je vertellen dat het samenhangt van verschillende dingen
eerst moet je je wielen aan de auto laten balanseren
het pitmanarmpje kan ook speling hebben!! dan trilt hij ook!!
bij mij hielp het pas echt toen ik goedpassende naafdoppen monteerde en vreemd genoeg de slotbout verwijderde was het helemaal weg
20 jaar
je kunt de slingering van de remschijven meten met een micrometer als de schijven krom zijn helpt alleen vervangen
wiel altijd met de momentsleuten aantrekken op de juiste spanning anders komt het garandeerd terug dit is in jouw geval waarschijnlijk ook gebeurd wielbouten met de luchtsleutel vastdraaien.
Bedankt voor jullie info.. ik had even geen tijd om naar de garage terug te gaan maar het probleem werd alleen maar erger. Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar de Sprint (daar had ik die banden vandaan) om opnieuw te laten balanceren. Die remschijven zijn het gelukkig niet; zitten er trouwens net 3 maanden op. Nu rijdt ie weer lekker, maar ik ben wel extra alert, met jullie overige advies in m'n achterhoofd.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar