de garage heeft mijn bmw van nieuwe automaatolie en een bakfilter voorzien.na 2500 km gaat de automaatbak niet goet meer schakelen (HIJ SLIPT NIET) nu is gebleken dat er verkeerde olie in de bak gedaan is ATF /// dextron3 f/g mijn vraag is nu ,als ik hem nu spoel en verves met de goede olie is dan het probleem opgelost en is er in de bak geen schade ontstaan.
grt addy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou zowieso de bak spoelen en nieuwe (goede) olie in doen. Dat kan nooit kwaad. Als er tot nu toe geen schade is ontstaan zal die er na de spoeling en verversing ook geen schade hebben..
Hoezo zelf spoelen? dit is toch het probleem van de garage?
Dit is een probleem van de olie leverancier, er zijn zoveel websites die voor deze bakken de verkeerde olie voorschrijven, als je niet weet wat je doet moet je niet aan deze automaten zitten. Alleen voor geschreven BMW olie gebruiken of als er een alternatief gebruikt wordt alleen olie gebruiken waar de juiste specifikaties op staan. Een Dextron 3 olie is zowieso niet geschikt voor deze automaten.
gr Martin
Ik zou gewoon eens spoelen en proberen met de juiste olie, de originele stuk nummer van de juiste olie staat altijd vermeld op het oliecarter van de versnellingsbak, wel rekening mee te houden dat deze olie zeer prijzig is, tot 300 voor 9 liter
op de oliecarter zit een stikker met de orginele stuk nummer van bmw die moet gebruiken of omzetten naar ander merk
12 jaar
Laat hem spoelen door een specialist, zelf krijg je nooit alles eruit. Er zijn gespecialiseerde bedrijven met speciale apparatuur om je bak helemaal te spoelen.
Je kan eens contact opnemen met bv Jonkers in Waardenburg. Deze BMW-specialist maakt gebruik van een spoelapparaat voor het verversen.
moet bak vullen koud tot olie eruit loopt stop erop wagen starten en door alle versnellingen gaan dan in parking zetten en bijvullen tot olie eruit loopt stop erop en klaar is kees normaal moet je volgens BMW een temperatuur tussen 30 en 50graden hebben maar dan zit er te weinig olie in en schokt hij dus op deze wijze doe ik het altijd en werkt perfect succes. stop staat aan rechter kant inbus8 best hoek sleutelgebruiken uitlaat zit dichtbij pas op dat je je niet verbrand maar moet dit tochbij koude motor doen dus valt me
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 6-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar