auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: Automaat storing

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 525tds

hallo iedereen,
ik ben gisteren in panne gevallen met mijn ,een beetje een raar geval,
525tds aut van 1998 ( vin bx05157).
normale rit gehad, toegekomen op parking plots geen achteruit meer,had er voorheen nog wel mee achteruit uit mijn garage gereden en tijdens de rit niet abnormaal ondervonden.
kon de pook nog in alle positie 's verzetten, had toen og niet gezien dat hij D bleef staan op het dashbord.motor afgezet en kon dus ook niet meer starten omdat hij waarshijnlijk nog in D staat).dacht dus eerst aan het kabeltje los onderaan de bak
wegenwacht op gebeld , opgekrikt en wat kabel was niet los alles bewoog.
de man heeft ook nog naar de helpdesk van bmw gebeld maar daar konden ze ook niet meer vertellen dan eens de batterij af te koppelen, hebben we gedaan maar heeft niets geholpen.
volgens de man zou het om een microschakelaar gaan binnen in de bak die een signaal moet geven .
dus de wagen is getakeld naar bij thuis en staat nu in mijn garage zal, er straks eens onder kruipen
nu de vraag aan jullie specialisten heeft iemand hier ervaring mee?
alvast bedankt op het voorhand voor jullie hulp

Geplaatst door

Ericd (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi,
heb onder de auto gekropen en inderdaad de kabel was nog intakt en schakel hendel versteld zich .
dus den k ik dat het eerder een elektrisch zal zijn , heb ondertussen het ondereel die met het schakelmechanisme meedraaid met onderdeel nummer 0501 208 954 gedemonteerd , ik vermoedd dus dat het dat onderdeel zal zijn.
is er een mogelijkheid om dit te testen?of moet ik een gok wagen en een nieuw bestellen,wat is de prijs weet dat soms iemand?

Ericd 0

16 jaar

misschien nog iets vergeten te vermelden, heb dus ook geen enkele storingsmelding gekregen "getriebeprogram of zoiets"

Ericd 0

16 jaar

Het is veel voorkomende panne bij die versnellingsbak, de koppeling DG is gebroken. Een ruilbak kost 900,- Euro

meer inlichtingen op GSM +32475452127

jeffie 0

16 jaar

hallo,

dank voor uw recatie .
wat is dan de DG koppeling??
moet daarvoor echt de volledige bak vervangen worden ? de auto reed nog tot ik de motor stil heb gezet , kon daarna niet meer starten omdat hij blijkbaar in D blijft staan ( zie hoger item)

mvg,

Ericd 0

16 jaar

Dat is een cilinder waarin twee koppellingen zitten, één daarvan is de koppeling voor en achteruit nl.de D-koppeling
die gebroken is, voor dat te herstellen moet de versnellingsbak helemaal uiteen en helemaal gereinigd worden.

jeffie 0

16 jaar

hallo,

heb misschien nog iets vergeten vermelden
het gaat dus niet alléén om de achteruit !!
op het dashbord blijft altijd D staat in gelijk welke stand ik ook de pook maar zet ( P R 1 2 3)
moet ik dan nog altijd denken aan de zogenaamde DG koppelling
mvg,

Ericd 0

16 jaar

e kan de automaat laten uitlezen bij dealer voor te zien of er geen foutcodes zijn

jeffie 0

16 jaar

hoi,

kan je dat als de motor niet draait ???
mvg,

Ericd 0

16 jaar

JA dat kan als de moter niet draait

jeffie 0

16 jaar

Hallo,

ik heb iets meer ontdekt

de zekering 15 ( motorsteuerung) was kapot.

nieuwe erin, contact aan direct weer kapot , olie niveau schakelaar af gekoppeld , contact aan , zekering blijft nu wel goed maar er zit nog wel een kortsluiting in , op een paar seconden is alles verdwenen op het dashbord door de kortsluiting, ik hoor ook een gezoem maar heb nog niet kunnen localiseren vanwaar het vandaan komt .

enig idee waar de korsluiting zou kunnen zitten ??

positieschakelaar op de bak is nog wel gedemonteerd

alle info is welkom

alvast bedankt voor het mee denken

mvg,

Ericd 0

16 jaar

hallo,
voor diegenen die het interesseert.
hier komt het vervolg van mijn raadsel.
ja hoor hij rijd terug en wat heb ik gedaan,
eerst en vooral de batterij terug volledig opgeladen.
allle verbruikers van circuit van de zekering 15 één voor één losgekoppeld en uitgemeten en de bedrading niets abnormaal vast te stellen.
terug alles beginnen aan te sluiten en wat dacht je zekering springt niet meer.
nieuwe olie in de boite, dus moest hij nu wel starten om de olie op het juiste niveau te brengen. jawel direct starten .
olieniveau op juiste peil gebracht en daarna proefrit en jawel hij rijdt zoals voorheen en schakeld zoals normaal.
vraag me dus niet wat het geweest is want dat weet ik tot nu toe nog altijd niet.
mvg,

ps: ben ook op zoek achter carsoft, alle voorstellen en ideeen zijn welkom.

mvg,

Ericd 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.