BMW 5-Serie: Brandstofpomp 525 TDS 1989

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 6 cylinder

Beste mensen, ik heb nu weer een ander probleem. De brandstofpomp waar ik het hieronder heb gehad is inmiddels vervangen en doet zijn werk goed. Echter nu doet het zich voor dat er veel diesel lekt onder de motorkap en wel op meerdere plekken. Voor de motorkap staande, kijkend naar de bestuurder, kan ik zien dat er uit een boutje links van de bestuurderskant, ergens beneden het cylinderblok. constant diesel druppelt. Dit is steeds erger geworden, daar ik bij het aanzetten van de kachel steeds meer diesel ruik in de auto. En ergens nog meer naar achteren boven een zwarte slangetje ook (Ja ik weet niet precies wat de benamingen zijn van al die onderdeeltjes). Weet niet waar dat vandaan komt. Kan het de hoofdbrandstofpomp zijn en indien ja kan het gereviseerd worden? Zijn er prijzen en adressen bekend waar ik dit zou kunnen reviseren? Ik begrijp dat dit best een dure aangelegenheid kan worden?

Gaarne uw feedback en alvast bedankt voor de te nemen moeite.


Beste mensen,

Ik heb een 525 TDS uit 1996 met het volgende probleem:
Wanneer er maar 30 % diesel in de tank zit, vind er geen toevoer van brandstof meer plaatsvindt en de motor slaat dan af en is dan ook niet meer aan de praat te krijgen. Tank ik dan weer, is het probleem opgelost.
Verre afstanden afleggen is daarom moeilijk, daar ik constant moet blijven tanken zodra de tankinhoud kleiner dan 30 % wordt.

Mij wordt verteld dat de brandstofpomp (die onder de achterzitting zou zitten) defect is en vervangen dient te worden. Is dit een dure grap en waar kan ik zo een Bosch pomp verkrijgen? Is een gebruikte pomp aan te raden en zou ik de pomp zelf kunnen plaatsen? Men zegt dat deze demontage /montage wel een dag kan duren...wordt dan een heel dure vervanging...


Gaarne jullie advies,

Bijvoorbaat dank,

Ramesh

rsukhai

Geplaatst door rsukhai (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

is je tank meter/vlotter niet defect
dat je werkelijk een lege tank hebt en de meter nog aangeeft

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

brandstoffilter al eens vernieuwd

rsukhai (0), 16 jaar geleden

Hi Cars& Motors / Robby,
De tank is echt niet leeg en brandstoffilter is reeds vernieuwd, dus daar ligt het echt niet aan. Dank je in elk geval voor jullie respons.

Groetjes , Ramesh

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

schiet mij te binnen,ik heb ook eens ooit zoiets gehad met een 3 serie,daar zat het in de tankelement,die leiding die daar aan zit ging van ijzer of koper(weet ik niet meer) over naar een stukje plastic en dan weer ijzer,precies weet ik het niet meer maar daar zat halverwege ergens een lekkage of was van elkaar af geschoten,iets was daar, waardoor de tank ook niet helemaal leeggereden kon worden,dus ik zou eens kijken naar die aanzuigleiding in de tank,ofdat daar ergens een probleem zit

ogy (0), 16 jaar geleden

Het is iderdaad de pomp in de tank (die onder de achterzitting).
Prijs is rond 120euro.(Belgie)
Montage/demontage bij mij was niet meer dan 2uur.

Succes.

rsukhai (0), 16 jaar geleden

Beste Ogy/Robby, zal eens naar gaan kijken. Alvast bedankt voor jullie tips. Plaats mijn bevindingen wel weer op het forum. Fijn dat er zo'n forum bestaat!
Groetjes.....Ramesh

rsukhai (0), 15 jaar geleden

BMW 5-Serie 525TDS
Bouwjaar: 1996
Brandstof: Diesel
Motor: 6 cylinder

Beste mensen, ik heb nu weer een ander probleem. De brandstofpomp waar ik het hieronder heb gehad is inmiddels vervangen en doet zijn werk goed. Echter nu doet het zich voor dat er veel diesel lekt onder de motorkap en wel op meerdere plekken. Voor de motorkap staande, kijkend naar de bestuurder, kan ik zien dat er uit een boutje links van de bestuurderskant, ergens beneden het cylinderblok. constant diesel druppelt. Dit is steeds erger geworden, daar ik bij het aanzetten van de kachel steeds meer diesel ruik in de auto. En ergens nog meer naar achteren boven een zwarte slangetje ook (Ja ik weet niet precies wat de benamingen zijn van al die onderdeeltjes). Weet niet waar dat vandaan komt. Kan het de hoofdbrandstofpomp zijn en indien ja kan het gereviseerd worden? Zijn er prijzen en adressen bekend waar ik dit zou kunnen reviseren? Ik begrijp dat dit best een dure aangelegenheid kan worden?

Gaarne uw feedback en alvast bedankt voor de te nemen moeite.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

zijn het niet de koperen afdicht ringen die lekken na hergebruik

ogy (0), 15 jaar geleden

...of retour leidingen, soms zijn die gescheurd(verhard) maar niet direct zichtbaar, door die textile bekleding.
Ik zou direct naar een diesel centrum rijden want die lekende diesel can somige rubber onderdelen beschadigen.(op lange termijn)
Dichtingen van de brandstofpomp zijn niet duur (20-30 euro). Bestelbaar bij "Bosch Diesel Service" of ebay.
Succes.

check

Beste antwoord, geplaatst door rsukhai (0), 15 jaar geleden

Beste mensen, ik heb de brandstofpomp moeten revisren en hett probleem was over. Dank jullie allen voor jullie adviezen.
Groeten van Ramesh.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.