Boven de 90 km per uur gaat de automaatbak in de, ik noem het maar "lock-up" zo als het hoort na stoppen met accelereren in de 4e of 5e versnelling, maar sinds kort gaat de wagen dan horten en stoten. (Onregelmatig verlies van de aandrijving)
Onder de 90 km per uur is er niets aan de hand, bij 85 km per uur gas intrappen tot bijvoorbeeld 170km per uur in 4e of 5e gang, ook niets aande hand neemt goed op en hapert niet.
Wat zou dit kunnen zijn en wat zou de oplossing kunnen zijn. Ik ben op automatenbakken gebied niet goed op de hoogte maar zou het kunnen zijn dat er een ventiel lekt en/of verkeerd wordt aangestuurd.
Alvast hartelijk dank voor uw antwoord(en).
Mer vriendelijke groeten
Marijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Olie en filters van de bak vernieuwen zou je kunnen proberen.
Hallo, ik heb even gekeken welke bak er onderhangt, maar dat kon ik niet zo snel vinden. Indien je een ZF 5HP19 bak hebt, kan je het beste de voorgeschrven olie gebruiken ESSO LT 71141, maar deze olie is een beetje prijzig bij BMW. Je kan deze olie ook kopen bij Peugot/Citroen onder nummer 9736.22 2Ltr kost 20,47 incl. Het is ESSO LT 71141 olie. Peugeot gebruikt deze voor zijn 4HP20 bak in de Ciroen Xantia en Peugeot 605. ZF North America geeft namelijk wel data vrij waar ZF NL niet echt happy mee is. Laat even weten welke bak je hebt en ik zoek de olie er wel bij. Veel succes.
17 jaar
Dank aan degene die geantwoord hebben, de bak is nu in de spreekwoordelijke soep gelopen, heet geweest en bijna geen aandrijving meer in eender welke versnelling. Er gaat een revisiebak onder a ratio van veel te veel geld, maar ja klagen mogen we niet deze bak heeft het toch mooi 390000 km uitgehouden.
Wij zijn vandaag terug gekomen van een 1600km rit, den haag - Denemarken - den haag.
Op de heen weg dachten we dat de turbo het niet meer deed. Bij 100km naar 140km deed de auto niets.. na 300km was alles OK. Veilig in Denemarken aangekomen, op de terug weg gaf de bmw de volgende foutmelding "Getriebe in Not programm" terug naar 100 en op naar 160 geen probleem.... totdat we in de file terecht kwamen in NL.
Leek alsof de versnellingsbak niet terug schakelt, pas in de stad merken we dat echt, ook in manual versnelling 1, 2 etc. niets werkt, auto trekt vanuit zijn vierde versnelling!!
Te heet? Olie? Morgen alles uit laten lezen??? wat krijgen we dan voor fouten te zien? nog wat aan te doen of is de versnellingsbak echt bijna aan gort?
Het gaat om een BMW 530D Touring 2000/02, auto transmissie model A5S 360R, motor M57.
17 jaar
[quote=hydtie]Wij zijn vandaag terug gekomen van een 1600km rit, den haag - Denemarken - den haag.
Op de heen weg dachten we dat de turbo het niet meer deed. Bij 100km naar 140km deed de auto niets.. na 300km was alles OK. Veilig in Denemarken aangekomen, op de terug weg gaf de bmw de volgende foutmelding "Getriebe in Not programm" terug naar 100 en op naar 160 geen probleem.... totdat we in de file terecht kwamen in NL.
Leek alsof de versnellingsbak niet terug schakelt, pas in de stad merken we dat echt, ook in manual versnelling 1, 2 etc. niets werkt, auto trekt vanuit zijn vierde versnelling!!
Te heet? Olie? Morgen alles uit laten lezen??? wat krijgen we dan voor fouten te zien? nog wat aan te doen of is de versnellingsbak echt bijna aan gort?
Het gaat om een BMW 530D Touring 2000/02, auto transmissie model A5S 360R, motor M57.[/quote]
Zou hem eerst ff uit laten lezen ja, als je geluk hebt valt het nog mee. In het slechtste geval zit je aan een revisie vast.
Hoeveel heeft de auto gelopen eigenlijk?
17 jaar
Na deze trip zitten we ...ahum... op 328000km.
alles is vervangen en een revisie, is zoals Goldstrike zei "onder a ratio van veel te veel geld" iets te veel kosten. :-(
[quote=KawaBmw7][quote=hydtie]Wij zijn vandaag terug gekomen van een 1600km rit, den haag - Denemarken - den haag.
Op de heen weg dachten we dat de turbo het niet meer deed. Bij 100km naar 140km deed de auto niets.. na 300km was alles OK. Veilig in Denemarken aangekomen, op de terug weg gaf de bmw de volgende foutmelding "Getriebe in Not programm" terug naar 100 en op naar 160 geen probleem.... totdat we in de file terecht kwamen in NL.
Leek alsof de versnellingsbak niet terug schakelt, pas in de stad merken we dat echt, ook in manual versnelling 1, 2 etc. niets werkt, auto trekt vanuit zijn vierde versnelling!!
Te heet? Olie? Morgen alles uit laten lezen??? wat krijgen we dan voor fouten te zien? nog wat aan te doen of is de versnellingsbak echt bijna aan gort?
Het gaat om een BMW 530D Touring 2000/02, auto transmissie model A5S 360R, motor M57.[/quote]
Zou hem eerst ff uit laten lezen ja, als je geluk hebt valt het nog mee. In het slechtste geval zit je aan een revisie vast.
Hoeveel heeft de auto gelopen eigenlijk?[/quote]
17 jaar
Ik zou de bak ook laten uitlezen, maar ik betwijfel of hij iets zinnigs gaat aangeven. Wat is er zoal vevangen?
Is er al een complete olievervanging uitgevoerd incl. de torqueconverter? Deze GM5 bak heeft 9 liter olie incl. converter en 4 liter zonder. Als dit niet werkt kan je altijd nog voor een ruibak gaan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar