auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: Beeldscherm

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

Beste forum leden,
Het beeldscherm gaat af en toe knipperen en meestal gaat het na een paar minuten over maar de laatste keer bleef het knipperen maar na 10 minuten stilstand de auto weer gestart en het probleem was weg en bleef weg ook heb ik ongeveer een keer per jaar de melding rij hulp systemen uitgevallen en dan ook na stilstand de storing weg en blijft ook weg.
Wat me wel opvalt is dat tijdens het knipperen de dvd van de navi er moeilijk uitkomt dus meermalen drukken (navi prof)
Het beeld is helder en scherp.
In welke richting moeten we gaan zoeken software, hardware en is dit probleem uit te lezen bij de BMW dealer?
Iemand hier ervaring mee?
Bij voorbaat dank voor de hulp.

Geplaatst door

edje525da04 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

massa van de auto goed nakijken kan ook de navigatie computer defect is of de bedrading van navigatie computer naar scherm los contact heeft.

Jan Willems84 0

10 jaar

Vandaag heb ik hem bij de BMW dealer laten uitlezen en daar kwam slecht nieuws uit, het beeldscherm plus bijbehorende hardware moet vervangen worden en opnieuw geprogrammeerd worden en dat kost een behoorlijke duit en aangezien zijn leeftijd en km stand ga ik deze vervanging niet doen dus gewoon zo verder rijden.
Ik had geen afspraak gemaakt bij de dealer maar ze hebben me direct geholpen, prima service daar.
BMW groetjes.

edje525da04 0

10 jaar

kijk of 2dehands scherm of module dan kan je ook voor minder geld herstellen

Jan Willems84 0

10 jaar

Beste forum leden,
We zijn nu een maand verder en het beeldscherm heeft geen storingen meer gegeven, afgelopen weekend zijn wij op vakantie geweest en het beeldscherm heeft prima gewerkt zoals eerder beschreven maar de CD speler was wel een keer vast gelopen dit was de eerste keer, Cd eruit en terug erin en probleem opgelost. (MP3)
Nu ben ik aan het denken dat alles een software probleem is en daarom een paar vraagjes:
1: is het mogelijk dat er bad sectors in de geheugen chip komen?
2: een andere oplossing is alles wissen en opnieuw programmeren?
Heeft iemand dit al meegemaakt?
Graag wat reacties.
BMW groetjes

edje525da04 0

10 jaar

Alles kan kapot, dus ook geheugen chips. Alhoewel die geheugen chip geen sectors heeft zoals een hard drive of CD, maar bytes.
Is het waarschijnlijk? Nee. Dat geheugen wordt beschermd met een controle-getal dat regelmatig gecontroleerd wordt.
Bij een defecte geheugen cel (byte) veranderd de waarde van die byte en het controle getal en dat geeft dan een foutcode.
Die foutcode had je niet de laatste keer dat de dealer uitlas.

oldford 0
badge

10 jaar

Dit soort problemen kan de meest uiteenlopende oorzaken hebben. Zo kan er sprake zijn van een slechte printbaan, slechte soldering of bijvoorbeeld slechte condensatoren. Daarbij kan ook de temperatuur nog een rol spelen. Dat is vaak de reden waarom het probleem de ene keer wel optreedt en de andere keer niet. Omdat het dvd mechanisme ook weigert, zou dit kunnen wijzen op een voedingsprobleem en dan zijn de condensatoren verdacht.

Brum1467 0

10 jaar

Als het wederom problemen veroorzaakt kan je heel het spul ook demonteren en naar actronics sturen , die repareren ze ook.

Bedankt voor alle reacties, hiermee kan ik verder maar tot op heden heb ik geen storingen meer gehad mocht het veranderen dan zal ik dit weer posten.

edje525da04 0

10 jaar

Hier zijn we weer,
Het beeldscherm werkt nog altijd perfect maar afgelopen donderdag hebben we weer wat anders voorgehad.
Tijdens het rijden viel alle stroom weg van het dashboard maar sprong na een paar seconden weer op, alle controle lampjes gingen branden maar na enkele seconden gingen ze ook weer uit. wel groot alarm en gaf de volgende fouten bandenspanning, transmissie en accuklemmen nazien maar na stilstand weer geen fouten meer en nu rijden we weer een paar dagen zonder storing.
Ik heb nu een vraagje aan de specialisten:
Zit er een overspanningsbeveiliging op zodat alles uitvalt??
Want ik denk dat het probleem in de stroomspanning zit maar ik kan er ook ver naast zitten.
Graag weer wat reacties.
Bij voorbaat dank.

edje525da04 0

10 jaar

Meten is weten! Laat de elektricien laadspanning meten.

voyager 0

10 jaar

Met de accukabels zijn ook problemen gemeld bij de 5 serie. Kijk de aansluitingen eens na.


Zie bijv. www.honestjohn.co.uk


E60

2: Low power from the battery caused by a poor connection (rectified by the battery cable recall) leads to false readings on the instrument panel, from: Warning AutoTransmission failure, to almost every other bogus message, including reversing light failure. Could also cause the engine to cut out. This should be rectified by the recall work, but the fault readings in the ECU also need to be cleared.

MJ 0
badge

10 jaar

UPDATE:
Tot op heden geen problemen meer gehad.
We hebben alle boutjes van de dikkere voedingskabels die rechts in de koffer zitten en ook de accuklemmen wat vaster gezet, er was er eentje bij die ik meer dan een halve slag vaster kon zetten zonder deze te forceren.
Ik denk dat het een slecht contact geweest is.
Voor mij mag dit topic gesloten worden mochten er toch nog storingen komen dan zal ik dit wel melden.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

edje525da04 0

10 jaar

Kijk, zo goed is de ' BMW diagnose' uit je post van 4 april. Mooi dat het opgelost is.

MJ 0
badge

10 jaar

Hier zijn we weer,
Het probleem met het scherm is terug, knipperen en vijf minuten later weer alles in orde ook foutmeldingen die na stilstand weer verdwenen zijn en dan gaat het weer weken goed??????
Weet iemand wat er via het scherm aangestuurd of gemeld word? (de elektronica die in het scherm zit) want ik heb een adresje gevonden die het scherm voor een schappelijk prijsje vervangt en programmeert of ik het laat repareren weet ik nog niet want het is de bedoeling dat de auto in het voorjaar vervangen word. Ze beginnen nu uit leasing te komen en in Duitsland zakt de prijs al goed.

edje525da04 0

10 jaar

weer een update,
vandaag tijdens het rijden ging het scherm snel knipperen en even later kwamen er veel foutmeldingen en natuurlijk ook groot alarm rood signaal enz. ter plaatse de auto stil gezet en ff naar de winkel geweest en bij terugkeer wilde hij niet meer starten het was alsof de accu leeg was de startmotor pakte wel maar kreeg hem niet rond, ook bleef het alarm afgaan.
Daar stonden we dan, naar de garage gebeld en die stonden binnen een kwartier ter plaatse, hij had een startkas bij en die hebben we rechtstreeks op de accu aangesloten want onder de motorkap lukte het niet en hij startte direct (geen storingen meer), samen met de service wagen naar de garage gereden en daar na wat metingen bleek de accu niet meer goed te zijn die flipte af en toe.
Een nieuwe accu laten plaatsen en nu doet hij het weer perfect.
ik hoop dat dit de oorzaak is geweest van het knipperen en alle storingen, waarschijnlijk heeft de accu veel spanning schommelingen gehad vandaar de storingen???
Mochten er weer storingen komen dan zal ik dit weer melden.
grtjs

edje525da04 0

10 jaar

Daar is een terugroep actie voor geweest, ik zou even bij een dealer informeren.

[quote=Profundo Autoservice]Daar is een terugroep actie voor geweest, ik zou even bij een dealer informeren.[/quote]
Dat heeft geen zin meer...auto is 10 jaar oud.

Hans4040 1435
badge vip badge

10 jaar

Ik zie nergens een autoleeftijd staan in de BMW terugroepaktie
Recall - BMW 5 and 6 Series Battery Cable

BMW UK is issuing a recall which relates to the battery cable cover of certain BMW 5 and 6 Series models. Vehicles produced between March 2003 and September 2010 are affected. The number of vehicles affected in the UK market is 109,000.

Background:

The battery positive cable is guided from the battery in the luggage compartment via a partition area on the luggage compartment floor to the battery positive terminal in the engine compartment. The battery positive cable on the under body is clipped to the partition area from underneath by means of a battery cable cover and screw connected to the battery positive cable in the luggage compartment. In very rare cases, the cover might not have been correctly clipped to the under body.

Long-term influences such as vibration, changes in temperature or other environmental influences may cause water ingress and a loosening of the screw connection.

As a result, there may be fluctuations in the vehicle electrical system causing malfunctions in various different systems and even leading to the engine not starting. It is also possible that the screw connection can overheat which in extremely rare cases can lead to a charring / fire in the luggage compartment. BMW UK is aware of two confirmed incidents.

Production periods of affected vehicles:

BMW 5 Series Saloon 03/2003 - 09/2010
BMW 5 Series Touring 03/2004 - 05/2010
BMW M5 Saloon 02/2005 - 12/2009
BMW M5 Touring 02/2007 - 04/2010
BMW 6 Series Coupe 09/2003 - 07/2010
BMW 6 Series Convertible 12/2003 - 07/2010
BMW M6 Coupe 03/20050 - 07/2010
BMW M6 Convertible 09/2006 - 07/2010

BMW will carry out a vehicle recall and we will write to all owners of affected vehicles. We will inspect the clip-mounted battery cable cover and then replace and seal the upper plastic cover if necessary. Owners will be contacted in due course and asked to contact their local dealer to make an appointment for this work to be completed. Affected vehicles can continue to be driven.

MJ 0
badge

10 jaar

We hebben bij de dealer geïnformeerd en die terugroepactie is bij onze auto in 2012 uitgevoerd.
Maar goed dat ik het scherm niet heb laten vervangen, het scheelt mij nu een aardige duit.
Dus het probleem zat gewoon in de accu.(wie gaat dat daar zoeken!)
Voor mij mag nu dit topic gesloten worden want ik denk dat alle problemen opgelost zijn, alles werkt nu weer perfect.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

edje525da04 0

10 jaar

Hier zijn we weer,
Afgelopen week ging het scherm weer knipperen en viel volledig uit en ook het geluid van de radio viel uit en natuurlijk met nodige foutmeldingen.
We hebben de stroomspanning onder de motorkap gemeten en die was 9;2 volt dus veel laag, verder naar huis gereden en tijdens het rijden werkte het scherm weer en ook het geluid, thuis was de stroomspanning 14,.3 volt dus dat was goed maar na 5 minuten stationair draaien was de spanning 15,4 dus veel te hoog.
we hebben een ruil alternator besteld en laten monteren en nu zijn de problemen weer opgelost misschien was de alternator afgelopen half jaar al aan het overlijden en veroorzaakte hij ook al die andere storingen???
Km stand nu 215 duizend.
BMW grtjs

edje525da04 0

10 jaar

dan heeft de dynamo destijds waarschijnlijk de accu kapot gekookt door een te hoge laadspanning.
Die accu was dus geen oorzaak maar een gevolg.

Hoop dat het probleem nu eindelijk is opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.