Auto loopt vanaf gisteren onregelmatig stationar, heb met INPA uitgelezen en zou graag weten wat de foutmelding exact inhoudt:
$FehlerOrtNr: 11526
$FehlerOrtText: 2D06 air mass system
57022D06C20414150228350714218001350714238001000000000000
Error: 2(2) Nr: 11526 2D06 air mass system frequency: 2
error type: 2 (84 ) value HFM to low
Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled
error status: (34 ) current fault existing, OBD not yet debounced
MIL - Status: (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)
P-Code: P1415 Mass or Volume Air Flow Too Low F_LZ: 40
environment text / entry at 108600 km(2.) 108600 km(1.)
Engine speed 640.00 rpm 640.00 rpm
VVT actual angle 27.34 ° 25.78 °
actual value DISA-position 100.00 % 100.00 %
Air mass measured 8.00 kg/h 8.00 kg/h
luchtmassameter vervangen maar hiermee is probleem niet verholpen. Zou het een lekkage in een vacuumslang kunnen zijn ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja dat kan maar het is aan de hand van de foutcode niet zomaar te zeggen waar het probleem zit. Eerst maar eens alle lucht slangen controleren en de carterventilatie controleren.
gr Martin
En een nieuw luchtfilter erin het kan zijn dat deze vol zit met Arabies stof
Slangen heb ik gecontroleerd maar dit heeft niets opgeleverd. Waar zit de carterontluchting bij een N52 blok ?
10 jaar
Als je niet weet waar de carterventilatie zit dan heb je waarschijnlijk ook niet alle slangen gecontroleerd, het carterventilatie membraam zit onder het inlaat spruitstuk, aan de carterventilatie zelf is niets te zien zonder hem open te maken, en daarbij gaat hij kapot, het beste zou zijn om met de auto bij een specialist langs te gaan en een diagnose te laten stellen (Dus niet alleen uit laten lezen)
Het kan al iets lulligs zijn als een slecht sluitende olievuldop.
gr Martin
Vorige week zondag liep de auto weer helemaal normaal, zelfs het motorstoringslampje was uit. Hele week gereden zonder problemen, maar vandaag was het weer mis. Dan kan het toch geen vacuumlek zijn, wat een lek verdwijnt niet vanzelf en komt weer terug?
10 jaar
kijk de bedrading van luchtmassameter???
10 jaar
Als er een kabelbreuk is geeft dat een aparte melding in inpa, zowel voor plus als min kabel, dus dat zou niet moeten kunnen
10 jaar
heb de auto opnieuw uitgelezen, er staan nu 2 foutcodes in:
$FehlerOrtNr: 11526
$FehlerOrtText: 2D06 air mass system
57032D06A21014150E283509141E800135094B3B8003353815218001
Error: 1(3) Nr: 11526 2D06 air mass system frequency: 14
error type: 2 (84 ) value HFM to low
Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled
error status: (33 ) current fault not existing, OBD debounced
MIL - Status: (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)
P-Code: P1415 Mass or Volume Air Flow Too Low F_LZ: 40
environment text / entry at 108992 km(n.) 108616 km(2.) 108616 km(1.)
Engine speed 672.00 rpm 2400.00 rpm 640.00 rpm
VVT actual angle 25.78 ° 46.09 ° 23.44 °
actual value DISA-position 100.00 % 100.00 % 100.00 %
Air mass measured 8.00 kg/h 24.00 kg/h 8.00 kg/h
___________________________________________________________
$FehlerOrtNr: 10887
$FehlerOrtText: 2A87 outlet-VANOS, mecanic
57032A87880000150127353D456D48C9000000000000000000000000
Error: 3(3) Nr: 10887 2A87 outlet-VANOS, mecanic frequency: 1
error type: 8 (218 ) moves with difficulty, jammed mechanically
Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled
error status: (32 ) current fault not existing, OBD not debounced
MIL - Status: (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)
P-Code: P0015 'B' Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1) F_LZ: 39
environment text / entry at 109032 km(1.)
Engine speed 2208.00 rpm
Camshaft outlet -80.87 °CRK
Camshaft outlet nominal value -67.00 °CRK
Engine temperature 102.75 °C
________________________________________________________
10 jaar
Handig, zo`n uitleesapparaat...vooral als je niet weet wat je uitleest.
10 jaar
[quote=viper_70]Vorige week zondag liep de auto weer helemaal normaal, zelfs het motorstoringslampje was uit. Hele week gereden zonder problemen, maar vandaag was het weer mis. Dan kan het toch geen vacuumlek zijn, wat een lek verdwijnt niet vanzelf en komt weer terug?[/quote]
Of een rubberen slang die verkruimeld, heb je met een rookmachine en/of remmemspray getest? Kan een rotte plug of defecte bekabeling zijn. Of toch de LMM die aan het overlijden is.
Kwestie van veel onderzoeken aan de auto zelf.
Luchtmassameter vervangen, codes gewist en adaptiewaardes gereset, lektest gedaan met startpilot, inlaatspruitstuk los gehad, alle slangen en carterontluchting gecontroleerd en helaas probleem nog steeds niet opgelost. Iemand nog ideeen of zal ik toch naar de dealer moeten?
10 jaar
Mijn berichtje van 6 april jl. gelezen? De INPA melding over het air mass system kan liggen aan een verstopt filter. Test hem even zonder filter erin.
De Vanos error komt ook veel voor er is een hele handel in Beisan reparatiesetjes.
Zulke storingen kan je stap voor stap voor dmv uitsluiting van mogelijke oorzaken benaderen.
Filter heb ik ook er uit gehad en auto zonder filter laten lopen, maar zonder resultaat
10 jaar
Vanos error heb ik niet meer gehad.
10 jaar
Trek de steker los van lmm laat het zonder lopen kijk wat er aan veranderd
10 jaar
Als ik de stekker van de llm losmaakt loopt hij net zo slecht. Ik heb echter vandaag iets ontdekt. als ik de stekker losmaak van een van de vanos solenoids dan loopt de auto weer normaal. Maakt niet uit welke van de 2, inlaat of uitlaat. Ik heb echter geen foutmeldingen meer gehad welke op iets duiden wat met Vanos te maken heeft, alleen de P1415 van de lmm blijft terug komen. Ligt dan de oorzaak in deze solenoids of kan dit meerdere oorzaken hebben en schakel ik door het uittrekken van de stekker over op een noodprogramma o.i.d. ik heb nog niet gereden met de auto met deze stekkers los, alleen stationair laten lopen en enkele keren gas gegeven. Als ik de stekker lostrek geeft dit uiteraard wel een een bijbehorende foutmelding in inpa, het motorstoringslampje is echter uit gebleven.
10 jaar
Vandaag carterontluchting vervangen en alle bijbehorende slangen, echter probleem is er nog steeds. als ik met lopende motor de oliedop eraf draai dan loopt de motor gewoon door zonder iets in toerental te veranderen ?? Als ik de luchtmassameter los maak loopt hij nog slechter
10 jaar
Heb je alle bedradingen nagekeken? zou het misschien iets. Met je ecu aan de hand zijn? Want ik heb 320d 2004 en ik heb lmm fout als ik rij of stationeren motor hapert maar als ik de steker los maak van lmm loopt bij mij bmw gewoon goed ik ben en paar diesel service geweest heb ik gehoord dat ecu misschien kapot is.
mijn advies is ga eens naar Sittard edsl diesel service laat het uitlezen en nakijken als de ecu kapot is kan je en ecu bij sloop halen en in Geleen is iemand die kan omprogrameren
10 jaar
Vandaag auto uiteindelijk maar naar BMW specialist gebracht om uit te lezen, men vermoedt inderdaad dat er een probleem met de DME is, er kwamen diverse foutcodes naar boven die daar op wijzen, nadat men de adapties gereset had kwam er ineens een foutcode op de gasklep waarna de auto niet meer wilde starten, dus ik heb de auto moeten achter laten. Men gaat morgen verder om te zien of het inderdaad een kapote DME is. Ik heb al gelezen dat deze vrij prijzig is en je die niet eenvoudig kunt wisselen. Weet jij wie dat is in Geleen die kan programmeren, lijkt mij wel de moeite waard daar eens mee te spreken voordat ik een nieuwe DME laat plaatsen.
10 jaar
Ik denk Dat is Willems op de kampstraat geleen is en autobedrijf
10 jaar
Auto staat nu al 1,5 bij de BMW garage. Na een eerste diagnose zei men dat de DME unit inderdaad kapot was. deze is inmiddels vervangen en de foutmelding van de lmm is nu weg, maar de auto loopt nog steeds niet goed. Nieuwe diagnose zou nu uitwijzen dat de excentrische as de oorzaak zou zijn, en hierdoor zou ook de DME unit kapot zijn gegaan. As is nu besteld en zou begin volgende week binnen komen, ben benieuwd of dan het probleem helemaal opgelost is. Totale reparatiekosten na het vervangen van DME unit en Excentrische as gaan tegen de 3000 euro aan..... Ik kan mij echter slecht voorstellen dat door een mechanisch probleem aan de excentrische as ook een DME unit kapot kan gaan ?
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar