close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 7-Serie: Begonnen met slecht optrekken , nu niet meer starten

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: m57

hallo,


Na de ijskoude nacht paar dagen geleden wou mijn 730 d plots niet meer goed optrekken. Zelfs na opgewarmde motor kwam er geen reaktie zelfs bij plankgas.
allerlei opzoekingswerk zitten doen gisteren , alles wees in de richting van de luchtammassameter.
Vanmorgen echter wou de auto , na een korte stop na 10 km , niet meer starten.
halfuur gewacht en dan wou ie weer starten, naar huis gereden.
Nu na enige uren wil ie niet meer starten


enige ietwat vreemde dat ik had opgemerkt de laatste dagen , was bij het aandraaien (maar nog niet starten) van de sleutel ik een soort gepruttel hoorde dat leek vanonder de dorpel te komen ..... (brandstofpomp ? zit die daar ?)


het lijkt erop dat de auto geen brandstof krijgt , ben dan fuses 17 en 57 gaan nakijken die de brandstofpomp "voedt"

17 geen probleem ok

57 is een probleem om die juist te positioneren , achteraan boven batterij maar er staat verdomd geen nummering op de reeks fuses
eerst dacht ik inderdaad fuse (5amp) op positie 57 te hebben gevonden en die was STUK , ik dacht dus probleem opgelost , fuse vervangen.

Terug proberen te starten, geen raectie. Dan startmotor langer laten draaien omdat ik vermoedde dat brandstofleiding mogelijk leeggezogen was door onderbroken stroomtoevoer, nog geen reaktie

vraag is nu : waar zit juist fuse nummer 57 , het latje met fuses vertoont nl een aantal hiaten , vb positie 1 is leeg , is dat dan positie 49 of begint de eerste fuse pas op de volgende positie

toch zou de kapotte fuse die ik vervangen hebben dan zgn de central lccking moeten geweest zijn , en die heeft nooit gehaperd...


check computer zegt altijd ok , dus daar heb ik geen info aan
mazouttank vol , dus dat kan het niet zijn

kan het zijn dat ik toch de juiste fuse heb vervangen en dat ik gewoon VEEL langer de startmotor moet laten draaien (heb schrik voor platte batterij met dit weer )
zoja hoe lang ?
of moet de toevoerleiding misschien ontlucht worden ?

iemand tips ?
kent iemand de positionering van die fuses achteraan rechts boven batterij ? is nummer 49 helemaal links op de eerste lege positie ? of begint men te tellen van aan de eerste fuses (iets verder nog twee lege posities)
kan natuurlijk zijn dat ik volledig op verkeerde spoor zit ???
wat zou het anders kunnen zijn ?

mvg

wim

Geplaatst door

zilsch (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo
brandstofpomp onder auto wil wel stuk gaan kunt er even tegen aan schoppen aan onderkant als auto dan wel loopt pomp vervangen
ook kan het in de verstuivers zitten even retour eraf en even kijken of er een inwedig lek is
gr an

jangolf1 0
badge

13 jaar

thanks voor de input !!

probleem is intussen opgelost : indeed brandstofpomp moeten vervangen, helaas auto moeten laten slepen tot aan garage
nog nooit voorgehad met één van mijn voorgaande auto's : hoe gesofisticeerder hoe kwetsbaarder (en duurder om te herstellen)

positief is dat de reactietijd vb bij voorbijsteken, verbeterd is , leek wel alsof er vroeger een soort vertraging inzat.waarschijnlijk kon pomp steeds minder het gevraagde plotse debiet aan.


mvg

wim

zilsch 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.