BMW 5-serie 2011: Beheerst voortrijden

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: N53B30A, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 150

Hoi,

Hevig trillen bij koude start en motor lampje springt aan.

Motorlampje springt alleen in de ochtend aan bij een koude start, en als melding krijg ik: Beheerst voortrijden, volle aandrijvingskracht niet beschikbaar.

Hierop ben ik bij de BMW dealer geweest en heb alle injectoren laten vervangen, bobines en bougies laten vervangen, ook heb ik de brandstofpomp laten controleren.

nu weten zij geen raad meer en ik ook niet, de storing blijft in de ochtend constant terug komen, tot dat de wagen warm is, hierna loopt de wagen normaal.

wat zou het probleem kunnen zijn, kan iemand mij helpen of heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes.

Eindhoven1981

Geplaatst door Eindhoven1981 , lid sinds 1 maand geleden

5 Reacties

oldford PRO, 1 maand geleden

Wat zijn de uitgelezen foutcodes? Liefst exacte tekst en/of nummer?

    hoi heb je wat aan de dit diagnose nummer D1210 00000000 04 013, heb eventueel ook het complete storings rapportage, erg veel text weet zelf niet waar ik het zoeken moet. - Eindhoven1981, 1 maand geleden
    Nee, dit nummer zegt niets. Zal wel een code voor een bepaalde diagnose zijn. Foto uploaden van het storingsrapport? - oldford PRO, 1 maand geleden

Eindhoven1981, 1 maand geleden

rapport hangt erin

. .
    Waar in? Ik zie geen foto? - oldford PRO, 1 maand geleden
    O.K. Gevonden. Zijn die 2 hele kleine puntjes waar je op moet klikken. - oldford PRO, 1 maand geleden
    bij mij staan ze duidelijk weergegeven, wellicht omdat ik ze erin gehangen heb, Maar hoop dat je er wijs uit wordt - Eindhoven1981, 1 maand geleden

oldford PRO, 1 maand geleden

Wat ik zie is een enorme hoeveelheid fouten op de communicatie tussen de verschillende systemen.
Er missen ontzettend veel boodschappen. 1 van de gevolgen daarvan is dat de aircocompressor wordt uitgeschakeld en dat de airco het van tijd tot tijd dus niet doet.
Dat kan een draadbreuk zijn, of een systeem dat de bus ophangt. Dat is heel veel zoekwerk en zonder goede schema's en info waar de bedrading loopt niet te doen.

De motor heeft last van misfires op bank 1 (cylinder 2 en 3 vooral). Dat heeft tot gevolg dat de inspuiting van brandstof naar die cylinders wordt gestopt en dat heeft vermogensverlies tot gevolg.
Kennelijk heeft bank 2 (cylinder 4 - 6) geen last van misfires.
De scheiding tussen de 2 banken wordt pas aan de uitlaatkant gemaakt. De inlaat is 1 geheel en problemen daar zouden zich op 2 banken manifesteren. Dus ik zou de lambda sondes, het uitlaatspruitstuk + pakking en de katalysator van bank 1 (cylinder 1 - 3) aan een onderzoek onderwerpen.

    dat is en hoop info, hoewel de lambda sondes al nagekeken zijn, deze zijn beide goed. de rest kan ik dan nog na laten kijken, moet me wagen weer morgen afgeven. bedankt voor deze informatie en ik laat weten wat er uitkomt. - Eindhoven1981, 1 maand geleden
    Ook de achterste lambda sonde moet kritisch bekeken worden. Als de voorste sonde een breedband sonde is (zoals hier het geval) dan regelt de achterste sonde ook nog mee. De achterste sonde wordt dan gebruikt om veranderingen van het signaal bij de voorste sonde (als gevolg van veroudering) te corrigeren. - oldford PRO, 1 maand geleden

Eindhoven1981, 1 maand geleden

heel erg bedankt voor al je info, zeer gewaardeerd. zal dit morgen opnemen met de dealer.

    Hoi Oldford, Gisteren mijn wagen van de dealer opgehaald, helaas hebben zij wederom niets kunnen vinden. Zij hebben ook alles doorlopen en gecontroleerd wat jij aangaf maar daar was ook helaas niks in te vinden. Nu gaan zij dit probleem bij BMW Nederland neerleggen in de hoop dat er wat uitkomt, en tevens ook naar collega dealers die zoiets hebben meegemaakt. Indien jij nog ergens aan denkt wat het zou kunnen zijn of waar we moeten zoeken, dan hoor ik dat uiteraard graag, alvast bedant. - Eindhoven1981, 1 maand geleden

oldford PRO, 2 weken geleden

En? Is er al een oplossing voor dit probleem gevonden?

    Nee er is tot op heden nog geen oplossing gevonden, hoewel nu met BMW Nederland contact is gelegd door de dealer, en omdat alles is uitgesloten mede door BMW Nederland denken zij nu aan de brein van de motor. nu gaan ze de wagen testen met een andere brein. - Eindhoven1981, 2 weken geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.