Hoi,
Hevig trillen bij koude start en motor lampje springt aan.
Motorlampje springt alleen in de ochtend aan bij een koude start, en als melding krijg ik: Beheerst voortrijden, volle aandrijvingskracht niet beschikbaar.
Hierop ben ik bij de BMW dealer geweest en heb alle injectoren laten vervangen, bobines en bougies laten vervangen, ook heb ik de brandstofpomp laten controleren.
nu weten zij geen raad meer en ik ook niet, de storing blijft in de ochtend constant terug komen, tot dat de wagen warm is, hierna loopt de wagen normaal.
wat zou het probleem kunnen zijn, kan iemand mij helpen of heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes.
Geplaatst door Eindhoven1981 (0) , lid sinds 3 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
oldford (0) PRO, 3 jaar geleden
Wat zijn de uitgelezen foutcodes? Liefst exacte tekst en/of nummer?
heb eventueel ook het complete storings rapportage, erg veel text weet zelf niet waar ik het zoeken moet. - Eindhoven1981 (0), 3 jaar geleden
Foto uploaden van het storingsrapport? - oldford (0) PRO, 3 jaar geleden
Eindhoven1981 (0), 3 jaar geleden
rapport hangt erin
oldford (0) PRO, 3 jaar geleden
Wat ik zie is een enorme hoeveelheid fouten op de communicatie tussen de verschillende systemen.
Er missen ontzettend veel boodschappen. 1 van de gevolgen daarvan is dat de aircocompressor wordt uitgeschakeld en dat de airco het van tijd tot tijd dus niet doet.
Dat kan een draadbreuk zijn, of een systeem dat de bus ophangt. Dat is heel veel zoekwerk en zonder goede schema's en info waar de bedrading loopt niet te doen.
De motor heeft last van misfires op bank 1 (cylinder 2 en 3 vooral). Dat heeft tot gevolg dat de inspuiting van brandstof naar die cylinders wordt gestopt en dat heeft vermogensverlies tot gevolg.
Kennelijk heeft bank 2 (cylinder 4 - 6) geen last van misfires.
De scheiding tussen de 2 banken wordt pas aan de uitlaatkant gemaakt. De inlaat is 1 geheel en problemen daar zouden zich op 2 banken manifesteren. Dus ik zou de lambda sondes, het uitlaatspruitstuk + pakking en de katalysator van bank 1 (cylinder 1 - 3) aan een onderzoek onderwerpen.
bedankt voor deze informatie en ik laat weten wat er uitkomt. - Eindhoven1981 (0), 3 jaar geleden
Eindhoven1981 (0), 3 jaar geleden
heel erg bedankt voor al je info, zeer gewaardeerd. zal dit morgen opnemen met de dealer.
Gisteren mijn wagen van de dealer opgehaald, helaas hebben zij wederom niets kunnen vinden. Zij hebben ook alles doorlopen en gecontroleerd wat jij aangaf maar daar was ook helaas niks in te vinden. Nu gaan zij dit probleem bij BMW Nederland neerleggen in de hoop dat er wat uitkomt, en tevens ook naar collega dealers die zoiets hebben meegemaakt. Indien jij nog ergens aan denkt wat het zou kunnen zijn of waar we moeten zoeken, dan hoor ik dat uiteraard graag, alvast bedant. - Eindhoven1981 (0), 3 jaar geleden
oldford (0) PRO, 3 jaar geleden
En? Is er al een oplossing voor dit probleem gevonden?