auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: benzinpompen bmw 316i e36

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600i

ik ben een bmw e36 sedan om aan het bouwen tot rallywagen. Nu kom ik op een probleem ik moet de hele kabelboom weghalen. Mijn benzine pompen moet ik via een schakelaar bedienen. Nu weet ik niet of mijn 2 benzine pompen allebei samen draaien. dient de ene voor de reserve tank ofzo??? of werken ze altijd samen?
groetjes

Geplaatst door

brambod (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zit maar 1 pomp op, wel 2 vlotters.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

ok maar die vlotter hebben dan toch ook een electrisch contact hoe moet ik die dat aan sluiten? want de kabelboom moet weg en de pomp aan welke kant zit die?
groetjes

brambod 0

14 jaar

Wat voor rally wagen wordt dat? Moet je dan niet een aparte tank hebben?

Volgens mij gaan die vlotters apart naar voren toe naar het dashboard. Is niet zo moeilijk uit te vogelen omdat BMW vrij consequent is met de kleurcodering. Als je alles toch loshaald kun je ze zo terug vinden.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

okj bedankt ik rij maar regionaal dan mag met originele tank gereden worden

brambod 0

14 jaar

Ik dacht dat rechts de vlotter zit en in de linkerhelft de pomp..

Heb je inderdaad zo gezien..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Ik dacht dat rechts de vlotter zit en in de linkerhelft de pomp..

Heb je inderdaad zo gezien..

Gr Stefan[/quote]
a ok dus kan ik de vlotter gewoon weglaten? en de pomp rechtstreeks via de schakelaar aansluiten

brambod 0

14 jaar

Nou volgens mij zit de pomp aan de rechterhelft. Tenminste aan de bijrijders kant. En ja je kunt gewoon de pomp aansluiten maar als je 1 van de vlotters niet aansluit weet je nooit hoeveel brandstof erin zit. Ik zou gewoon de orginele kabelboom houden en alles wat ik niet wil gebruiken eraf/uit halen. Zo kun je alle orginele stekkers blijven gebruiken zonder allerlei verbindings stukken en blijft de kabelboom ook zo licht mogelijk. Heb ik toen ook gedaan bij onze circuit racer en dat scheelt toch weer een paar kilo.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.