Ik heb een 325i e36 van 92 nou heb ik steeds als ik rijd het gevoel van licht inhouden van de auto.
hij doet het bij bepaalde toerentallen zo rond de 3000 en 4500
en ook bij weg rijden soms iets??
kan dit door de luchtmassa meter worden veroorzaakt of moet ik het ergens anders in zoeken de storingen van de motor zijn al uitgelezen en er zijn geen storingen aanwezig?
als de motor het probleem vertoond valt mij wel op dat de verbruiksmeter in de toerenteller even terrug loopt tijdens het inhouden.
Iemand een oplossing voor handen b.v.d.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandstoffilter vernieuwen!
en na het vervangen van de brandstoffilter weer goed heb zelfde probleem hoor het wel
19 jaar
waar vind ik het brandstoffilter??
19 jaar
weet ook niet
19 jaar
a wat vakkundig
19 jaar
hij zit links aan de motor onder het inlaad spruitstuk geloof ik ik ga het proberen
Het brandstoffilter zit onder de inlaatspruitstuk en voor de versnellingsbak. Is makkelijk bereikbaar via onderkant, dus auto op een brug,deze zit vast aan beide zijde aan een rubberen leiding met aan weerskanten twee slang-klemmetjes,MVG.
ik heb hem v.v het gaat een stukken beter maar het is er nog niet helemaal uit ??
iemand nog enig idee?
Gooi in de benzine-tank eens een injectorreiniger, je weet maar nooit,MVG.
dat is ook nog het proberen waard.
laat het nog even weten of dit werkt
Als dat niet helpt dan ligt het waarschijnlijk aan het vanos-systeem. Kijk de inlaatnokkenas is variabel, hij opent de inlaaatkleppen bij lage toerental heel weinig en als de toeren toeneemt opent hij ze iets meer tot optimaal vanaf 3000 toeren. Maar als ik jou was zou ik hem eerst laten uitlezen bij de dealer,MVG.
ik heb geen vanos moter en hij is uitgelezen bij de dealer en heeft geen storingen vandaar mijn vraag hier ?
Ik denk dat zoals je het zelf vertelt je hebt een E36, 325i uit '92, dan heeft hij weldegelijk een vanos.Kijk goed onder de motorkap, heeft hij dubbele nokkenas, een zwarte kleppendeksel.Als het goed is heeft deze uitvoering geen bougie-kabel en zitten de bougies in het midden, onder het zwarte kleppendeksel.
klopt, E36 6 cilinders zijn allemaal VANOS.
19 jaar
ze hebben mij verteld dat een vanos een verdikking voor op de cilinder kop heeft dat heeft die van mij niet.ik heb hem al wel vergeleken met een 325i met vanos er zat weldegelijk verschil in zijn blok en die van mij dus nu weet ik het ook niet meer precies hoe het zit.
Junior, Je hebt een 325i met met het vanos systeem (alleen de inlaat).Aan de buitenkant van het cilinderkop zie je geen bulten.Alles zit onder het kleppendeksel.Er loopt een distributie-ketting van de krukas naar de uitlaatnokkenas, van de uitlaatnokkenas loopt een kleine ketting naar de inlaatnokkenas. Voor de inlaatnokkenas-tandwiel zitten heel wat ingewikkelde tandwielen, deze zorgen ervoor dat de nokkenas bij lage toeren de kleppen heel weinig openen en bij meer toeren dus veel meer tot optimaal. Er loopt een zwarte olieleiding naar deze tandwielen,zit rechtsvoor de cilinderkop,check deze op lekkage bij de O-ringen, er loopt ook een zwarte kabel, check deze op barsten en kalk,MVG.
ok dat ga ik even na lopen allemaal.
wat had die andere 325i dan die ik heb vergeleken met die van mij er op zitten deze had een uitstulpende bult aan de kop ter hoogte van de inlaat?????weet je dat mischien ?
ik ging er door dat de persoon mij vertelde dat dit het kenmerk was van een vanos motor vanuit dat ik dat dus niet heb ?
en nog gelukt
19 jaar
ROYKE,Wat je zegt is niet waar,er is wel degelijk verschil tussen vanos en geen vanos !!
bv een 325i 24v E-36 M-50 ( zonder vanos )
en een 325i 24v E-36 M-52 ( vanos motor )
en inderdaad,met een soort bult erop is met vanos en ene zonder,dus die wat normaal in een soort vierkant loopt heeft dat niet!
@ MOH KALIDIEN
die slang wat jij bedoeld is denk ik van de carterontluchting,heeft dus niet specifiek iets te maken met de vanos.
reset de DME eens..haal hem ff los en wacht 10 min. dan weer aansluiten!had ook zo'n kwaal met een 325i 24v M-50 bleek de benzine pomp niet meer in orde door te weinig druk en ging daar ook van inhouden.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar