close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: Bizar vermogen 525tds e39 '99

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5tds

Hallo allemaal,

ik heb iets raars in mijn ogen. Vaak als ik rij, dan trekt hij redelijk door tot circa 100 km/u daarna gaat heel langzaam op tot 140 dan moet ik eigenlijk gas loslaten en minimaal bijgeven om sneller te kunnen gaan. Ook als ik stil sta en gas geef, duurt t ff voor hij pakt en mis ik toch wel wat vermogen tot aan circa 2000 a 2500 toeren.
Nu heb ik gisteren mijn lmm eens los gegooid, dan trekt hij goed op, maar mis ik vanaf de 3000 toeren wat vermogen. Wel merkte ik als ik zonder lmm reed en op de autobaan ff op 3000 toeren reed de temp steeg?

De vacuumslang van zon klein vierkant blokje naar dat zwarte spruitstuk op t blok was gebroken en inmiddels al vervangen.
Ik heb de auto zo gekocht, dus weet niet of hij pittig of traag is. Kan niet vergelijken.

Ook heb ik nog kleine vraag, de ventilator op de radiator, draait deze alrijd als hij op bedrijfstemp. is? Of komt hij enkel in als de temp op loopt? Want hij komt bij mij alleen in als de temp iets uit t midden komt, dan gaat hij heel hard draaien en stopt weer als de temp goed is...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt,

groetjes Danny

Geplaatst door

danny1984 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je hebt wel alle symptomen van een defecte luchtmassameter. Traag en beter oppakken als je de lmm los gooit.

oldford 0
badge

14 jaar

ik vergeten te melden dat met aangesloten lmm mijn toerental beetje zenuwachtig is zeg maar... Met los gekoppelde lmm heel stabiel, circa 800 toeren

Ook valt me nu op dat wanneer ik rij en voor bijvoorbeeld een stoplicht de verbruiksmeter nog ff naar de 10 loopt en als ik stil sta pas twrug loopt. Als ik optrek slaat hij helemaal uit tot t maximum... Loopt dan langzaam terug ...

danny1984 0

14 jaar

Eindelijk iemand met dezelfde symptomen als mijn E39 TDS.Kan hem doortrekken tot 4000rpm waarna motor begint in te houden.
Ook de verbruiksmeter geeft dezelfde waarden aan als die van jou.Ik heb het gezocht in de turbo en is dan ook vervangen door een andere.Op het asje zat erg veel speling(3/4mm).Dit heeft ook niet het gewenste resultaat opgeleverd.Zou het dan toch in de lmm moeten zitten?Ga er volgende week mee op vakantie naar Oostenrijk en wil dan wel van de problemen af zijn.

lukas jansen 0

14 jaar

Ik heb net even gekeken naar de lmm bij zat er op het plaatje iets nats/vochtigs... leek wel iets gel achtigs... Dit heb ik er afgepoetst... Het is iets beter, maar niet veel... Hij houd nog altijd in, alsof er stiekem iemand op de rem duwt ofzo...
Morgen wil ik de egr of agr klep reinigen... Weet ff niet hoe dat ding precies heet... Als je de slang eraf haalt zie je toch wel wat roet ophopingen zitten... Die wil ik er ff afhalen en reinigen met remmen reiniger...

danny1984 0

14 jaar

Iemand een idee...? Hope so...

danny1984 0

14 jaar

Bij mij zat de slang los die vanonder het inlaatspruitstuk komt.Moet idd aan het blokje die bevestigd zit aan het brandstoffilter.Dit is de turbodruksensor.Auto trekt nu weer goed door tot aan het rode gebied.

lukas jansen 0

14 jaar

Vandaag Zag ik dat de 4e verstuiver diesel lekte langs de schroefdraad... Kwam daar met luchtbelletjes uit... Kan dit een probleem zijn...??

danny1984 0

14 jaar

Is natuurlijk niet goed maar daar komt het vermogensverlies niet weg.Heb dit ook wel eens gehad maar is toen weer overgegaan.
Heb je je lmm nu al eens nagekeken?Of een lek in de intercoolerslang misschien?

lukas jansen 0

14 jaar

Ik ben nog aan t snuffelen op internet voor een lmm van pierburg. Maar vind geen nl shop. Alleen in duitsland.

Intercoolerslangen niet gecontroleerd nog. Hij liep wel stukken beter toen ik de lmm los had.

danny1984 0

14 jaar

Ben zelf net terug van vakantie.3500km gereden zonder problemen.Alleen begon auto af en toe in te houden en ik vond olie vanaf de slang die naar egr klep gaat.Denk dat deze gescheurd is want er hangt een drup olie aan.Vandaar een beetje vermogensverlies denk ik.Maar jij hebt nog geen oplossing gevonden?

lukas jansen 0

14 jaar

Ik heb vorige week donderdag alle 6 de verstuivers bij de dieselservice laten reviseren. Er was er niet 1 lek, maar 4 stuks van de 6 waren lek!! Nu dit verholpen is loopt hij rustiger, trekt beter en ik hij rijd iets over de 200 als top. Echter denk ik wel dat ik nog iets aan vermogen mis, maar weet dit niet zeker, kan niet vergelijken. Heb de auto zo gekocht en ken niemand met een 525tds. Die slang wat jij zegt is bij mij ook iets vochtig, volgens mij is dat normaal dat die iets zweet zeg maar. Hoe was je verbruik op vakantie??

danny1984 0

14 jaar

Volgens de boordcomputer 1:12 maar bij het tanken was dit 1:11 dus dat valt dan wel een beetje tegen.

lukas jansen 0

14 jaar

En die slang die bij jou iets zweet geeft bij mij allemaal oliedruppels tegen de tunnel van de radiateur dus ik denk dat er een scheurtje in zit.Je kunt zien dat er allemaal kleine haarscheurtjes te zien zijn.Dus een nieuwe denk ik.Ik heb tijdens die 3500km geen drup olie bij hoeven vullen terwijl de snelheden soms wel opliepen tot aan de 180.Motorisch dus 100%.

lukas jansen 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.