close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Blauwe walm uit de uitlaat ene keer meer dan andere

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: n46b20b, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 105

beste mede forummers,

ik heb sinds kort een BMW e90 318i motorcode n46b20b.
toen ik die auto overnam was hij al toe aan wat onderhoud, eerst de kat uit de boom gekeken en even rijden met het idee van even kijken hoe het ding zich houd,

ik heb dus afgelopen zaterdag een onderhoudsbeurt uitgevoerd met alle filters vv, olie vv, remvloeistof, aircoservice etc etc,

nu is mij vanaf vandaag opgevallen dat de auto een blauwe walm achterliet wat bij mij aan verbrande olie doet denken, ik had ook de valvetronicmotor defect, heb daar een nieuwe voor gehaald (bmw specialist) en gelijk gevraagd wat voor olie ze in deze auto's doen toen zeiden ze castrol 5w30, en dat heb ik er nu dus in gedaan alleen nu heb ik het idee dat het na de beurt is gekomen (nu zo'n 300 km verder) dat hij begint te roken, ook als die stationair loopt, laten we zeggen een minuut of 3-4 en je geeft eens gas dan zie je ook een wolkje, als je gelijk weer gas geeft niet meer, ook zo onder het rijden, je rijd keurig 50-60 wil bijvoorbeeld rechts af, ik schakel dan terug naar de 2 en dan zie ik een wolk was zo straks een enorme en later zag ik niks in de spiegel even later wel weer een wolkje.(motor is dan warm) nu denk ik gelijk aan de klepseals alleen met start warm of koud rookt hij niet, maar goed ik heb eigenlijk weinig tot geen ervaring wat betreft de kwalen van bmw's en met name deze die ik nu heb, (rammelende kettings ben ik van op de hoogte)

voor dat ik begin te roppen en te scheuren hoor ik graag wat suggesties van iemand van jullie hier.

het is een lap tekst maar goed zo zie ik het

graag hoor ik iets

Gr Arjan.

Geplaatst door

black-renault (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weet je wat er voor die tijd in gezeten heeft ? wisselen van soort olie , zeker van mineraal , wat er niet in hoort , naar synthetisch kan dit verschijnsel optreden , heb je een onderhoudshistorie erbij , misschien dat je daar iets uit kunt halen.
Carterventilatie bij vervuiling/verstopping geeft ook dit soort klachten.

Meestal carterventilatie of klepseals. Bij een defecte carterventilatie verbruikt hij dan meestal wat olie en bij echt defecte kelpseals verbruikt ie heel veel olie

Gr Martin

GJBAutos 0
badge

8 jaar

Onderhoud is tot een bepaalde tellerstand bekend, zou de oude eigenaar nog kunnen bellen het is een ingevoerde auto van de hoeveelheid gebruikte olie kan ik niks zeggen want de beurt is nu zo,n 220 km geleden ik dacht zelf om totaal 1000 km te gaan rijden en dan kijken wat er bij moet, ook de carterventilatie ga ik controleren
Olie verbruik kan ik mee leven maar blauwe walmen vind ik gewoon weg slordig

Gr Arjan

Voor de volgers, de carterventilatie heb ik gecontroleerd en na mijn mening is deze goed,
Ook als de motor loopt en ik doe de olie dop los voel ik geen druk, ik ben nu zon 500 km verder na de olie wissel, peil staat nog op ongeveer waar ik hem opgezet heb

Zou het roken kunnen stoppen met een toevoeging voor de olie?

Gr

Ik zou er eerst eens een 5000 km mee gaan rijden,en een oliestaatje bijhouden.
Dan zou ik eens om de 1000km gaan meten.
Geen middelen erin gaan gooien,word de auto niet beter van.

primera p11 0

8 jaar

Er mee rijden was ik al van plan, maar wat ik al aangaf olie bijvullen op den duur vind ik niet zo'n ramp alleen wil niet achtervolgd worden door n blauwe wolk :p

En anders moet ik aan een paar klepseals geloven

Ik houd hier het verbruik ook wel even bij kunnen de mensen ook hun mening geven

Gr

Ik heb de auto weg gedaan, kon er iemand blij mee maken die het de moeite waard vond om de motor uit elkaar te trekken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.