BMW 3-Serie: BMW 316 1986 start loopt dan even op de shoke en valt dan uit

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Hoi ik heb een BMW 316 deze heeft 5 jaar stil gestaan nu heb ik deze een grote beurt gegeven en alle remmen ect vervangen nieuwe brandstofpomp
ik als ik hem start dan loppt deze meteen goed (op de shoke ) maar na 20 seconden valt deze uit als ik gewoon gas geef blijft de motor wel lopen tevens is er een slangetje los zie afbeelding hier zit een membraampje aan maar weet niet waar deze naar toe loopt
de ene kant loopt naar de carberateur toe maar de andere kant licht los bij mij
wie kan me helpen of heeft het probleem ook wel eens gehad


[url=http://img263.imageshack.us/i/airfilter....][img]http://img263.imageshack.us/img263/548/a...[/img][/url]

wa1970

Geplaatst door wa1970 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

jan T (5) PRO, 13 jaar geleden

blaas de stationiar sproeier is door.

groetjes jan.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Peter heeft deze nog een electronisch geregelde carburateur ??? 't Kan zijn dat de ECU daarvan defect is want waarom heeft de auto zo lang niet gereden ? Laat de motor wat reiniger opzuigen . Succes.

wa1970 (0), 13 jaar geleden

de spoeiers en de carburateur heb ik allemaal los gehad en door geblazen wat is de ecu van de carburateur en wie weet waar de bij los zittende slang op aan gesloten moet worden

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Peter met die pan er op kan ik niet zien over welke carb. we het hebben. Het zal een pierburg zijn maar welke . ECU staat voor electronic controle unit . Groeten.

wa1970 (0), 13 jaar geleden

het is een pierburg carb zie link als deze werkt op dit forum
http://www.onsdorp.net/bmw/pic/pierburg3...
de auto heeft 5 jaar stil gestaan om als oldtimer door te gaan
kan het zijn dat er nu wat vuil in de ander componenten van de carb zitten
in het zwarte blokje met een soort van eem membraam
de auto loopt met gas geven verder goed en ook als hij gestart wordt loopt deze meteen
alleen hij valt dan als ik geen gas geef ook snel genoeg weer uit
zit er ook ergens een ecu sensor om schoon te maken of te testen
en kan de los liggende slang er wat mee te maken hebbben deze loop naar de stationair regeling op de carb

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Het zijn lastige dingen om te doorgronden hoe ze werken .Ze zijn gelukkig maar enkele jaren gebruikt. Toch door een ecu geregeld. Waar ze gevoelig voor waren ..... Die stationair regelaar moet massa kunnen maken met de gasklephefboom. Haal er een schuurpapiertje tussen door. In de voet van de carb. zit in een buisvorm afgeplugd een stationair afstelschroef. Deze dicht af met een o-ring en doe er voor uitdraaien wat smeermiddel in . Deze carb. waren nodig om aan de nieuwe norm te voldoen ..CO laag < o,5 % Als het een drama wordt neem dan het vorige model pierburg ze zaten op opel en VW . Succes.

wa1970 (0), 13 jaar geleden

allemaal gedaan net alleen de schroef in de voet van de carb is dat de co schroev een andere kom ik er niet tegen
maar het lopen blijft hetzelfde starten is ok en super maar daarna valt hij uit (behalve als ik gas geef loopt de auto wel goed)

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Ja! De schroef die jij niet ziet die moet je hebben !Het is een koploze schroef met fijne draad. Door het lange staan krijg je daar een verstopping. Mooie foto overigens . Groeten.

wa1970 (0), 13 jaar geleden

ik kom met schoon maken niet echt verder en ga de carb maar om ruilen met een andere denk ik
het resultaat blijft slecht lopen stationair

wa1970 (0), 13 jaar geleden

heb een ander carb gehaald van een lopende 316 de auto loopt nu stationair maar loopt slecht de motor bokt nogal ga ik er mee rijden merk ik er niks aan maar als deze stationair draait loopt de auto niet fijn wie heeft er een idee

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Co-gehalte goed afgesteld?

wa1970 (0), 13 jaar geleden

als ik het co afstel veranderd er niks in het toerental van de motor wel als deze helemaal dicht gedraaid wordt valt de motor uit

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Peter daar gaat het bij die carb .juist om .Het stationair toerental wordt door de computer steeds constant gehouden. CO bijstellen kan alleen met behulp van een Meter en de motor moet daabij in een afstelmode worden gezet. Bij b.v. opel moest je een electrische verbinding maken om een standaard ontsteking afstelling te krijgen. Het CO zal dan rond de 0,3 % moeten zijn. Groeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.