close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: BMW 316I E2 (mogelijk)Probleem met luchtmassameter

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6V

Beste Forum leden,

Ik heb een dringende vraag / advies van jullie nodig!

Ik ben al ruim een maand in bezit van een BMW 316I E2 die ik heb laten importeren vanuit Duitsland.
De auto heeft ruim anderhalve maand prima gepresteerd.

De auto heeft een gereviseerd motorblok op 175.000 km. De km stand bedraagt nu een kleine 201.000 Km.
Echter loop ik sinds kort tegen een ongewenst probleem aan. Waar hiervoor de motor in 1 seconde startte heeft de auto nu 2 tot 4 a 5 seconde nodig om op te starten. Wanneer de motor eenmaal draait (bij een koud motorblok) is er niets aan de hand. De motor draait keurig netjes rond een toerental van 1000.

Echter wanneer het motorblok warm begint te worden, valt hij uit en / of draait hij onstabiel stationair. Het toerental slingert tussen de 500 toeren tot 1500 toeren. Sinds kort valt de auto ook bij koude temperaturen uit. Ik heb de stekker uit de lucht massa meter getrokken en daar voldoet hij aan. Bij een koude temperatuur stabiel bij een warme temperatuur schommelen.

Licht dit probleem slechts enkel bij een defecte luchtmassa meter, of kunnen de problemen veel dieper liggen en in het motorblok zelf ?

Ik hoor graag van jullie voor ik in een nieuwe luchtmassa meter ga investeren.

Geplaatst door

Juggermood (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je kunt beter investeren in een goede diagnose, dit lijkt meer op een luchtlek of een defecte carterventilatie.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

Martin,

Bedankt voor je opmerking en het mee denken.
Het bleek inderdaad een luchtlek te zijn, en een defecte LMM.
Nu het er een nieuwe slang op zit, en een nieuwe LMM draait de motor weer soepel.

Groet

Juggermood 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.