BMW 3-Serie: Remblok links vanachter duwt constant tegen mijn remschijf.

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 318d

Bij het vervangen van mijn voorste remschijven en alle 4 de remblokken heb ik ontdekt dat mijn schijven vanachter ook goed versleten waren, maar deze had ik nog niet besteld dus heb ik alle 4 de remblokken en enkel de remschijven van voor vervangen. Dus ik rijd nu met van voor nieuwe remblokken EN nieuwe schijven, maar vanachter enkel nieuwe remblokken en versleten schijven.

Hierna wanneer ik rem, blijft mijn linkerachter remblok duwen tegen mijn remschijf ookal laat ik de rem los. Ik heb intussen nieuwe remschijven vanachter besteld met nog eens nieuwe remblokken in de hoop dat de remmen weer gelijkmatig zullen afremmen.

Zou het enkel aan de versleten remschijf vanachter liggen, het is ook toevallig dat de linkse achter remschijf veeeeeeeeeel meer versleten is dan de rechter achter remschijf en het is ook links dat de remmen blijven hangen.

Ik hoop dat er niets met de klauwen is, dat is eigenlijk mijn vraag???? heeft iemand dit al eens meegemaakt, wat zijn de gevolgen van nieuwe remblokken op versleten schijven, de remblokken duwen tegen de remschijf zonder te remmen??? kan dit??

Alvast bedankt. (ps: levensgevaarlijk op hoge snelheden, auto raakt helemaal uit balans, controle verlies,...)

BMW318d2006

Geplaatst door BMW318d2006 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Zijn de vlakken waar de remblokken op komen te rusten wel goed schoon gemaakt en ingevet.?

Het slijten van de schijven , vooral achter , is nooit vlak . Vaak zit er aan de binnenkant op de kleinste diameter een roestrand die de schijf nog dikker maakt dan origineel.

Daardoor komt de nieuwe remblok scheef te liggen met klemming als gevolg.

Krik de wagen op en test welke rem blijft klemmen .

Als je de schijven achter vervangt schuur die nieuwe blokken VOOR montage eerst vlak . Met het inremmen duurt dit veel te lang en roesten de schijven al!!

Succes.

BMW318d2006 (0), 10 jaar geleden

Op de schijfrem is een ongeschaafde streep in ongeveer het midden van de schijfrem. En die steekt wel een beetje uit tegenover de rest van de remschijf. Het is niet evenredig versleten, zou dat de reden zijn?? en het is mijn linker achter rem, dit voel ik bij het rijden. (niet opgekrikt)

bij het plaatsen van nieuwe achter remschijven EN opnieuw nieuwe blokken zou dit probleem verholpen moeten zijn?

alvast bedankt.

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Midden op de schijf ??? Vreemd ! Niet er mee rijden ! Zoek naar een afdoende (tijdelijke ) oplossing .!

Als de auto door het aanlopen naar beneden wordt getrokken is het meer dan "aanlopen."

Groet.

BMW318d2006 (0), 10 jaar geleden

Waardat de remblokken op de remschijven komen te rusten tijdens het remmen. Daar in het midden, over de hele cirkel heb je een deel dat niet is afgesleten, terwijl van onder en van boven wel ijzer op ijzer is.

Ik heb dan die remschijven laten zitten en nieuwe remblokken opgestoken maar hij loopt tegen mijn remschijven, en op hoge snelheid trekt hij naar links wanneer ik rem.

Morgen komen de nieuwe schijven en blokken toe, hopelijk ga het dan opgelost zijn???

Freude_am_Fahren (0), 10 jaar geleden

Met nieuwe schijven en blokken ben je er nog niet*: Aanlopen van een remschijf (met naar een kant trekken als signaal) is het gevolg van een niet soepel bewegende remzuiger in de remcylinder van de remklauw, bijvoorbeeld door roest tussen beiden. Voorals als er een gaatje in het stofmembraan zit, krijg je condens op de remzuiger en uiteindelijk roest.

Remzuiger zover mogelijk naar buiten laten komen (door het bedienen van de rem) en de remzuiger reinigen (+ smeren met remvloeistof onder het stofmembraan). Nog beter is de remzuiger helemaal uit de remklauw halen en ook de roest in de remcylinder verwijderen. In dat geval moeten wel de remleidingen ontlucht worden.

Niet oplossen van het aanlopen van de remzuiger betekent dat je nieuwe remblokken versneld verslijten en je nieuwe remschijf binnen de kortste keren ook strepen zal gaan vertonen.

*) Oude schijven worden vaak veel te vroeg vervangen. Pas als de resterende schijfdikte onvoldoende is of als ze scheef zijn afgesleten, is vervanging nodig. Slijt-sporen zijn eenvoudig te verwijderen door opnieuw vlakken van de schijven (in een draaibank of met een haakse slijper, als men die juist weet te hanteren ...). Kleine oneffenheden in de remschijf (onder het 'maaiveld') behoeven geen aandacht, want de remblokken strijken in het gebruik alles weer glad, als de remzuigers tenminste soepel bewegen.

rover200vi (0), 10 jaar geleden

Bij mij zaten de remzadels van de handrem los en liepen aan, dat was wat makkelijker op te lossen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.