BMW 3-Serie: E36 325i start niet, starter doet ook niks

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: m50b25

Ik probeerde gister mijn auto te starten, er gebeurde niks. Ik hoor mijn brandstof pomp niet meer, soms hoor ik een korte klik soms ook niet. Accu heeft 12,7volt en is zeker weten goed. Als ik de auto probeer te starten blijven al mijn dashboard lampjes gewoon normaal branden waardoor ik denk dat er ook geen stroom richting de starter gestuurt wordt. Ik vermoed iets met de start onderbreker 'EWS', er is ooit een andere motor in gekomen en toen is de EWS volgensmij (gedeeltelijk) omzeild... Misschien kan het wel dat hij mijn sleutel niet meer herkend? Ik kan niet ontdekken of ik EWS1 of EWS2 heb want hij komt uit Oktober 1994 dus het is een randgeval... Ik heb net een multimeter gekocht maar ik ben nog niet heel handig daarmee ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen...

rover200vi

Geplaatst door rover200vi (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

MJ (0) PRO, 10 jaar geleden

Aan de hand van het VIN nummer van de auto kan je de exacte maand van de bouw vinden. Als dat in 1994 is heeft die nog EWS1.
De sleutel van een EWS2 heeft een langwerpig zwart chippie van Philips ingebouwd. Heb je zo'n sleutel?
Als er een andere motor inzit is toen ook de DME verwisseld? Als je soms wel een klik hoort denk ik aan een slecht kontaktslot. Het sleuteldeel is wel goed maar de koperen kontakten zijn rot. Je kan de kontakten overbruggen met draad. Start die dan wel heb je het euvel gevonden.

rover200vi (0), 10 jaar geleden

Het blijkt inderderdaad EWS1 te zijn maar hij was al doorgelust, waarom de auto niet startte is omdat een bout die die massakabel van de motor vasthoud is los getrilt.... Waarom ik de benzinepomp nu niet meer hoor is mij nogsteeds een raadsel..

MJ (0) PRO, 10 jaar geleden

Normaliter gaat die even aan als je de sleutel op kontakt zet. Ga je daarna starten en de motor slaat aan dan neemt de DME de sturing van de brandstofpomp over.
Dat wordt gedaan oa. voor de veiligheid, de botssensor die ook de airbag stuurt kan dan een signaal geven aan de DME dat de pomp uit moet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.