BMW 3-Serie: Bmw 316I (TEN EINDE RAAD!!)

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600I

Hallo

Ik zit met een steeds groter/iritanter probleem

Mijn BMW wordt elke keer te heet (KOKENDE MOTER)

Vervangen is al
NIEUWE RADIATOR + DOP
NIEUWE VISCO KOPPELING (werkt ook goed je voelt hem blazen)

De Waterpomp zou in orde zijn volgens de garage
Ik rij zonder thermostaat

Er is een compressie test gedaan en dit was GOED

Als ik nu rij met de KACHEL UIT op KOUD dan wordt de moter meteen te heet, Zodra ik de kachel aanzet op HEET koeld hij geleidelijk maar meteen af....als ik dan het ontluchtings ventiel weer opendraai is het allemaal lucht. Ook zijn de slangen van het koelsysteem bikkel hard en heet.


Toen ik vamiddag nadat ik de nieuwe radiator erop gezet heb in de slangen kneep siste er iets achter/onder het moterblok... (kachelradiator?)

De moter loopt super mooi stationair lekt niet(tenzij het overloop ventiel open gaat) ook geen rook met koude of warme moter uit de uitlaat. ook de olie is mooi schoon (geen olie in het koelsyteem) ook niet op de peilstok.

Wat kan mijn probleem nu nog zijn?


Wie kan me helpen, ik weet het echt niet meer......


Mvg Jelle

jellebmw

Geplaatst door jellebmw (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Beekje (0), 14 jaar geleden

Hoi,
zou toch de motor gewoon warm laten draaien opstationair toerental , vuldop eraf en kijken of het borreld in je radiateur,probeer voor je dit doet je systeem te ontluchten wel je kachel open zetten voor je gaat onluchten.
Borreld het koelwater als je ontlucht heb en hij is warm dan denk ik toch je koppakking.
suc6

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Jelle

Ik vrees dat je kop of koppakking eraan moet geloven..het kan bijna niks anders zijn als de boel goed ontlucht is,en je al diverse dingen vernieuwt hebt.

Hebben ze al eens met een snuffelaar gecontroleerd of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten ?

Gr Stefan

jellebmw (0), 14 jaar geleden

Beekje en Stefan maar even BEDANKT voor jullie reacties:)

Ik heb denk ik het probleen gevonden.... het is de kachelradiator denk ik:P want als ik in de slang knijp dan sist er een ding recht achter het moterblok onder het raam(achter een scherm) ik heb een rooster van de auto gehaald en met een zaklamp zag ik het bubelen (lekken)

Dit is dan tog de kachel radiator? en zo jah hoe kom ik hier bij? ik heb 3 boutjes kunnen vinden maar ik krijg het scherm niet los....(kan niet bij de radiator)

wie o wie kan me nog heel even de weg wijzen?

(mogt het de kachel radiator wezen) wat zijn eventuele kosten?

Mvg Jelle

(p.s nee we hebben niet gekeken naar uitlaat gassen in het koelsysteem)

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Jelle

Lekt hij hier : ( Bij nr : 1 ? )

[url=http://img269.imageshack.us/i/18674951.p...][img]http://img269.imageshack.us/img269/5387/...[/img][/url]

De Kachelradiator zit als het goed is aan de bestuurderskant,onder het dashbord,op knie hoogte.

Gr Stefan

dennisjuh (0), 14 jaar geleden

kachelradiateur kan ook lek zijn gegaan doordat de koppaking lek is,
doordat hij te veel druk opbouwt en hier de kachelradiateur lek door is gegaan.
ik zal toch ook eerst even testen op lekke koppakking,
het gebeurd wel vaker bij deze modellen dat ze een lekke koppakking hebben,

jellebmw (0), 14 jaar geleden

Hey stefan ik herken mijn systeem niet op dat plaatje, ik zal nu even een foto maken van mijn auto.

Dennis ik heb mijn visco koppeling moeten vervangen door dat deze 3 weken geleden al niet werkte, ik heb toen die tijd vaak druk opgebouwd met de auto. dus ik denk dat dit een reactie is op de viscokopeling, (dat dit een zwakke schekel in het systeem is geweest, terwijl dat de overloop moet zijn denk ik)

Mvg Jelle

jellebmw (0), 14 jaar geleden

[quote=jellebmw]Hey stefan ik herken mijn systeem niet op dat plaatje, ik zal nu even een foto maken van mijn auto.

Dennis ik heb mijn visco koppeling moeten vervangen door dat deze 3 weken geleden al niet werkte, ik heb toen die tijd vaak druk opgebouwd met de auto. dus ik denk dat dit een reactie is op de viscokopeling, (dat dit een zwakke schekel in het systeem is geweest, terwijl dat de overloop moet zijn denk ik)

Mvg Jelle[/quote]
http://www5.speedyshare.com/data/3933313...

http://www4.speedyshare.com/data/7571162...

dat is een foto van mij situatie en het onderdeel dat lekt

Ik hoop dat dit je wat zegt

Mvg Jelle

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Jelle

Dat witte stukje plastic is los te koop. ( waar je 2 slangen van de kachel op zitten )

Even de dealer bellen en een nieuwe bestellen,kost niet veel en is compleet met pakking.

Ik weet niet of bij jou de afdichting lekt of het plastic zelf..even het moertje tussen de 2 slangen los halen en je kan het plastic weg pakken.

Gr Stefan

jellebmw (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor alle geschonken aandacht:)

Ik heb de bmw verkocht omdat het nu wel heel erg in de buurt kwam van een lekke kop, zelfs na alles dat ik heb geprobeerd.

Hopelijk met de volgende bmw meer geluk


Mvg Jelle

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wat rijden die 6-cilinders toch heeeeeerlijk....:D...haha

Misschien komen we je beemer nog eens tegen hier op problemcar..

Succes met het zoeken naar een andere wagen.

Gr Stefan

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

mvg,
Hans.

jellebmw (0), 14 jaar geleden

Stefan:p

Ik heb al een andere BMW, Gewoon meteen uitgezocht toen ik deze inruilde. een zwarte coupe, geen 6 cil helaas :P maar ik ben ook nog maar 18 en dus ben al zeeeeer tevreden.

maar mogt er wat gebeuren met mijn nieuwe aanwinst ,dan hoop ik dat ik ook weer op jouw steun te mogen rekenen:P

Mvg Jelle

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

Mocht je met deze aanwinst een probleem hebben, ben je van harte welkom, maar open dan een nieuw topic.

mvg,
moderator.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.