BMW 3-Serie: BMW 318I LPG G3 houdt in

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 318i

Hallo Allemaal,

Heb paar weken het volgende probleem: Auto houdt heel erg in zowel op benzine als op gas (Lpg g3) geen verschil. Bij koud motor niet veel maar wel aanwezig en vooral als de motor warm is heel erg. Inhouden met alle snelheden en versnellingen dus altijd aanwezig. Nou komt het; Zodra ik op snelweg kom en nadat ik 10 á 15 km heb gereden begint de auto op laag niveau te trillen (naast de inhouding) en loopt geleidelijk op naar hoog niveau trilling, dwz hevige trilling van de auto/pook gepaard met harde herrie vanuit de voorkant (motor) alsof je naast een vrachtwagen rijd en is ook soort helikoptergeluid, tijdens dit probleem voelt de voorkant aan alsof je op harde hobbeltjes achter elkaar rijd met harde banden en trilling in het stuur zelf, dit duurt ongeveer 15 km en daarna houdt dit getril langzamerhand weer op en trilling in het stuur zelf is dan ook verdwenen. Over 30 km herhaalt dit probleem zich weer. Als dit probleem zich voorgedaan heeft daarna bij stationair laten draaien van de motor voel ik in de stoel de auto licht schudden. Heeft inmiddels 216000 km gelopen.


Eerder dit jaar zijn ook de carterventilatieklep met toebehoren vervangen, oude adaptiewaarden gewist.
Benzinefilter vervangen en alle andere filters. Ook zit er Castrol olie in.
4 nieuwe originele BMW bobine tegelijkertijd bougies vervangen.
Heb dit alles laten doen bij de garage.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt of weet wat het probleem is?

Alvast bedankt.

BMW3438

Geplaatst door BMW3438 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

BMW3438 (0), 12 jaar geleden

Zo te zien heeft niemand dit probleem meegemaakt of herkent het probleem.

Groetjes,

BMW3438 (0), 12 jaar geleden

2e probleem

pas geleden heb ik bij de stoplichten flinke scherpe bocht naar links genomen en daarbij vloog de achterkant (gleedde uit), terwijl er stalen velgen met winterbanden onder lagen. Sindsdien merk ik dat de stuur heel soepel draait wat voorheen niet zo was, voorwielen zijn heel gevoelig geworden dit kan je merken bij het stationair draaien het stuur heel makkelijk naar links en rechts draait en onder het rijden glijdt de auto bij de voorwielen uit en ook regelmatig sporen, ook bij enige gladde plek/ruw/oneffenheid op de weg glijdt de voorwielen heel snel uit. Heb geen goede grip meer op de weg.

Heb gisteren de voorwielkant en achterkant op speling en rubbers na laten kijken bij de garagist maar niks bijzonders aangetroffen. Alleen linksvoor wiellager was beetje aan zwakke kant, volgens mij heeft dit toch niets mee te maken.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing in vindt of hetzelfde meegemaakt heeft.

Alvast bedankt

voyager (0), 12 jaar geleden

Wat je besturing betreft ga je gewoon je auto uitlijnen. Daarmee wordt het opgelost.Laat je auto uitlezen.Als er foutcodes verschijnen weet je al wat er aan scheelt.

BMW3438 (0), 12 jaar geleden

Even update;
Eergisteren bij een ander garagist na laten kijken ivm uitglijden, spoorgevoelig van de voorwielen, die heeft ook niets bijzonders tegengekomen. En gisteren heb ik 4 wiel uitlaten lijnen zat wel beetje afwijking dit heeft hij gecorrigeerd maar ook niet geholpen zonder enige resultaat. Zoals je leest draait de stuur licht maar wat mij gisteren wel opviel voordat ik liet uitlijnen was de stuur weer vanouds dus weer normaal beetje zwaar zoals ik gewend was maar na uitlijnen is weer licht geworden. Weet niet meer waar het aan ligt.


Over het uitlezen kan ik het volgende zeggen; deze auto 1,5 jaar geleden gekocht met brandende motormanagementlampje heb uit laten lezen kwam storing van de lambdasonde naar voren, deze vervangen, probleem niet weg, opnieuw uitgelezen gaf dit keer een andere lambdasonde aan deze ook vervangen, weer niet weg, vervolgens weer opnieuw uitgelezen, nu gaf hij weer een ander lambdasonde aan deze dan ook vervangen, probleem weer niet opgelost, ondertussen heb ik totaal 3 lambdasondes voor vervangen (wat aardig prijzig is) van cilinder 1/3 en 2/4 en nog een weet niet meer welke het was maar niet die van de KAT, alle 3 merken waren van Bosch en uitgelezen met een universele apparatuur. Hierna weer uitgelezen dit keer gaf hij lambdasonde van de KAT aan maar deze heb ik niet vervangen omdat het iets niet klopte want bij iedere uitlezing gaf hij storing van 1 lambdasonde aan en niet van alle lambdasondes tegelijk, dus samengevat na iedere vervanging kwam de volgende lambdasonde in storing waarna ze ook vervangen zijn. De lambdasonde van de KAT de waardes gemeten waren goed en dus niet vervangen, de CO2 uitstoot was ook goed. Wat mij opvielde was dat bij elke gewiste MM lampje, na ongeveer 90 km op de snelweg gereden kwam de lampje weer terug, niet snelweg gereden kwam hij wat sneller terug. Hierna weer uitgelezen toen gaf hij de storing van de KAT aan met volgende tekst "Katalysator Conversie mengselverhouding". Hierna heb ik met de BMW uitleesapparatuur laten uitlezen geen lambdasonde storing maar wel die van KAT storing. Bij stationair laten draaien als je gas gaf en vanaf ik dacht boven 3000 toeren bij de LMM een uitroepteken stond. vanaf die tijd heb ik e.e.a. laten vervangen zie boven van 9 december 2011 maar zonder enige resultaat, MM lampje brandt nog steeds, maar toen had ik dit probleem niet wat ik nu heb. Waar kan het aan liggen.

Wie weet hier een oplossing.

M.vr.gr,

BMW

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Gaat het storings lampje gelijk weer branden als je hem reset? Als hij na een x aantal kilometers weer gaat branden dan zit het probleem hoogst waarschijnlijk in de luchtmassameter, dat zou ook verklaren waarom er een uitroepteken erbij komt boven de 3000 toeren. Als er een lambda sensor bijkomt na het vervangen van een andere lambda sensor is dat zowieso verdacht, lambdasensor fouten hebben 9 van de 10 keer te maken met een verkeerd mengsel.

gr Martin

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Brand het lampje ook als je op benzine rijd?.
Dat trillen wat je had is denk ik een cilinder geweest die niet mee deed en dat heeft je kat laten sneuvelen.
Dan komt er onverbrande benzine in de kat.

BMW3438 (0), 12 jaar geleden

Hoi Martin,
storingslampje gaat niet gelijk branden na het resetten maar na ongeveer 90 km op de snelweg op en niet snelweg komt hij wat eerder terug. Is LMM dan defect en kan ik hem schoonmaken met remmenreiniger of moet ik hem echt vervangen. Is hiermee het storingslampje dan opgelost?


Hoi Primera,
Lampje brandt ook op benzine rijden dus maakt niet uit of je op benzine of op gas rijdt.
Bedoel je dat een cilinder niet mee doet en niks met KAT mis mee is. Dus het ligt aan de cilinder en niet aan de KAT, heb ik dit goed begrepen of moet de KAT vervangen worden. En wat is dan met de cilinder aan de hand.

dus het probleem met getril, gestoot/ geschud/ inhouden na aantal km op de snelweg gepaard met zware geluid wat je hierboven gelezen hebt alles te maken heeft met de cilinder die niet mee doet. Heb ik dit goed begrepen. Waar moet ik dan naar laten kijken en controleren en eventueel vervangen, want dit gedonder iedere keer op de weg is niet prettig en irritant.

Graag jullie oplossing.

Groet,

BMW

BMW3438 (0), 12 jaar geleden

Aanvulling: Kan het ook misschien aan de bepaalde sensoren liggen dat gedoe met trillingen,getoot, geschud en inhouden met zware geluid onder het rijden.

Groet,

BMW

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Als het lampje met deze storing na zoeen afstand weer gaat branden denk ik dat het in de LMM zit, schoonmaken heeft niet heel veel zin, bij het vervangen van de LMM zou ik een nieuwe orginele LMM nemen omdat er teveel problemen met imitatie en 2e handse zijn. Luchtmassameter komt niet meer aan zijn maximale waardes waardoor er een verkeert mengel onstaat (Te arm), een foutmelding krijg je met een niet goed werkende LMM niet, tenminste niet op de LMM zelf.

gr Martin

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Of zoals Martin aangeeft zou het je LMM kunnen zijn.
Maar dat dat getril en geschud duid of op een mengsel/ontstekingsprobleem en daardoor misschien niet op alle cilinders gedraaid en daardoor krijg je onverbrande benzine in de uitlaat die vervolgens ontbrand en daardoor je kat doet sneuvelen.
want een kat kan niet tegen onverbrande benzine.

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat getril en geschud kan heel goed allemaal van de lmm komen als die niet meer goed meet, het zijn allemaal gevolgen van een lmm die de mengel bereiding verstoren, het is echter niet te zeggen of hierdoor ook andere dingen kapot zijn gegaan zoals een kat.

Met goede uitlees apparatuur kun je dat ook meten als je weet wat de waardes van de lmm moet zijn bij bepaalde toerentallen.

gr Martin

BMW3438 (0), 12 jaar geleden

Hallo heren,

Dank voor jullie informatie, ik zal dit voorleggen bij de garagist en hou jullie hiervan op de hoogte.

P.S. Weet ook iemand de waardes van de LMM bij bepaalde toerentallen.
Hoe kan ik de KAT controleren of dit wel of niet defect is, want de CO2 uitstoot was goed.

Ter info: had laatst ook de stekker van de LMM eruit gehaald, daarna met het rijden lijkt alsof het meer power te hebben, echter het probleem was daarmee ook niet weg en na ongeveer 10 minuten begon dat geouwehoer weer wat voorheen ook was, heeft dus niets geholpen.

Groet,

BMW

BMW3438 (0), 12 jaar geleden

Hallo allemaal,

Wat betreft mijn 2e probleem wie heeft hier een oplossing voor of iemand dit eerder meegemaakt heeft.
Zie hieronder:

2e probleem (zie forum van 13 en 15 december)

pas geleden heb ik bij de stoplichten flinke scherpe bocht naar links genomen en daarbij vloog de achterkant (gleedde uit), terwijl er stalen velgen met winterbanden onder lagen. Sindsdien merk ik dat de stuur heel soepel draait wat voorheen niet zo was, voorwielen zijn heel gevoelig geworden dit kan je merken bij het stationair draaien het stuur heel makkelijk naar links en rechts draait en onder het rijden glijdt de auto bij de voorwielen uit en ook regelmatig sporen, ook bij enige gladde plek/ruw/oneffenheid op de weg glijdt de voorwielen heel snel uit. Heb geen goede grip meer op de weg.

Heb gisteren de voorwielkant en achterkant op speling en rubbers na laten kijken bij de garagist maar niks bijzonders aangetroffen. Alleen linksvoor wiellager was beetje aan zwakke kant, volgens mij heeft dit toch niets mee te maken.

Eergisteren bij een ander garagist na laten kijken ivm uitglijden, spoorgevoelig van de voorwielen, die heeft ook niets bijzonders tegengekomen. En gisteren heb ik 4 wiel uitlaten lijnen zat wel beetje afwijking dit heeft hij gecorrigeerd maar ook niet geholpen zonder enige resultaat. Zoals je leest draait de stuur licht maar wat mij gisteren wel opviel voordat ik liet uitlijnen was de stuur weer vanouds dus weer normaal beetje zwaar zoals ik gewend was maar na uitlijnen is weer licht geworden. Weet niet meer waar het aan ligt.

Kan het soms ook aan stuurbekrachtiging of stuurhuis liggen.

Graag jullie reacties en oplossingen.

Groet,

BMW

BMW3438 (0), 12 jaar geleden

Hallo,

Heb nieuwe probleem ontdekt bij mijn BMW, namelijk de wiel rechtsachter draait heel stroef, hij zit vast en tijdens het rijden merk ik dat ik meer gas moet geven om de auto op snelheid te houden en als ik uit de versnelling haalt en gas loslaat komt de auto sneller tot stilstand dan wat hij normaal moet doen, zit sinds juni 2011 nieuwe originele BMW remblokken onder. waar kan dit op duiden, aanlopen van de remblokken, iets met de remslang of de remklauw. Waar moet ik naar kijken of zoeken. Kan ik ondertussen nog met de auto rijden of geeft dit nog grotere problemen.

Weet iemand hier raad mee?

Groet,

BMW

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Denk dat je voor die problemen beter een nieuw topic kunt openen, houdt het wel zo overzichtelijk

gr Martin

BMW3438 (0), 12 jaar geleden

Idd, voor de laatste probleem met stroef draaiende wiel nieuw topic geopend.

Groet,

BMW

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.