BMW 3-Serie: BMW 320 D aankooptips

Bouwjaar: 2005

Wie geeft me enkele gouden tips waar ik moet op letten bij de aankoop van een 2dehands 320 , welke is de best keuze 136/150 pk.Heb me laten vertellen :136pk is iets trager,maakt iets meer lawaai ,maar gaat niet stuk.
150pk gaat als een speer ,maar heel veel problemen met (turbo ,hogedrukpomp enz).
Zwakke punten ,ophanging vooraan?????.
Als je bv op een model 2002 zonder MF stuur een MF stuur plaatst ,werken die functies dan of zijn die niet voorzien.

Dank bij voorbaat;

Polle

RR-LOVER

Geplaatst door RR-LOVER (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Arnold684 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoe kom je erbij dat een M47 motor (136pk) niet stuk gaat?
turbo's en pompen gaan bij beide motoren bijna evenvaak stuk hoor.
en je kunt beter een hogedrukpomp van een M47Tu stuk hebben dan die van een M47, scheelt bijna de helft van het geld.

zwakke punten zijn voor de E46 draagarmen voor, stabistangen, draagarmrubbers achter.

wat vaak vergeten word bij een inspectie II, dan word dus het luchtfilter vervangen, om ook het carterfilter te vervangen.
als dit filter dichtslipt word een te hoge carterdruk opgebouwd waardoor een hoog olieverbruik het gevolg is en ook vaak dat na verloop van tijd ook de turbo het begeeft. wij zien dit vaak bij auto's die niet dealer onderhouden zijn.

wat betreft jouw vraag over het MF-stuur, als ik me niet vergis is daar een ombouwsetje voor, en waarschijnlijk is een omcodering nodig.

RR-LOVER (0), 18 jaar geleden

Staat daar dan geen carter-ontluchting op ???Heb altijd geleerd ,als je olie vervangt ,vervang dan ook de oliefilter .
Polle

Arnold684 (0) PRO, 18 jaar geleden

het is een feit om bij olie verversen ook altijd het filter te vervangen maar ik heb het over een carterventilatiefilter en dat is heel wat anders

RR-LOVER (0), 18 jaar geleden

Hallo Arnold,kanje daar wat meer uitleg over geven

Arnold684 (0) PRO, 18 jaar geleden

het carterfilter zit bovenop het kleppendeksel en filtert de oliespetters uit de carterdampen, de carterdampen gaan richting inlaatspruitstuk zodat deze weer gebruikt worden voor de verbranding. als dit filter dus helemaal dichtgeslibt is door de oliespetters en resten word de carterdruk veel te hoog waardoor het olieverbruik toeneemt doordat het overal bij langs geperst word.

Driver21 (0), 18 jaar geleden

juist en gevolg is rook uit de uitlaat...maar dat kan ook door een slechte turbo ;) ...en nog iets je moet ook kijken of die vanaf +/- 2000 toeren in gelijkmatig(snel) optrekt houdt ie bij 4000 even in of schommelt tijdens het optrekken kan het goed dat de luchtmassa meter defect is en dat kost ook een handje vol ...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.