BMW 3-Serie: BMW 320 d SLAAT PAS NA 3 MINUTEN AAN

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: M47D20 1995CC120KW

Hallo,

Deze klant heeft een startprobleem.

Gloeiïnstallatie werkt oke
Geenfoutcodes in motormanagement.
Temp.sensor geeft goeie waarde weer.
Brandstoffilter is ook al vervangen (voor en na probleem aanwezig.)

Wie heeft hier ervaring mee ?

afz. Jordy

Jordy5884

Geplaatst door Jordy5884 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedoel je dat hij pas aanslaat na 3 minuten starten ?

Als hij loopt je zet hem af, start hij dan weer zo slecht ?

Doet hij dat bij koude of warme motor en loopt hij verder wel goed ?

Gr Stefan

marcel7031 (0) PRO, 14 jaar geleden

Lijkt op lucht toch? Luchtbellen in de brandstofleiding na het filter?

Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden

En als de motor loopt: hoe rijdt de auto? De opvoerpomp onder de auto, thv bestuurdersstoel, geeft vaak problemen.

Jordy5884 (0) PRO, 14 jaar geleden

Als de auto loopt, loopt hij goed.
We hebben het zelf ook niet gemerkt. De auto is 2 week terug bij ons geweest voor grote beurt en had al deze klacht. Zelf hebben we er toen niets van gemerkt. Vanmorgen had de klant weer last gehad. Dus niet elke keerr

marcel7031 (0) PRO, 14 jaar geleden

Drie minuten is erg lang hoor, zegt de klant 3 minuten?
loop de tip van Henk eens na.

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Start toerental wel hoog genoeg? Eventueel slechte accu of slechte startmotor?

gr Martin

ploempe (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je al een lektest gedaan op de verstuivers ?

lukas jansen (0), 14 jaar geleden

Compressie?

CIVICCOUPE66 (0) PRO, 14 jaar geleden

lektest uitvoeren voor de verstuivers...commonrail diesel geven vaak problemen...retour is te veel dus je krijgt weinig brandstof...
meestal als je minder in je tank hebt.. en bij een warme moter....

graag meer informatie geven..

beyazkurt_a (0), 14 jaar geleden

Hhmm zie mijn topic over 330d..
Heb hetzelfde probleem, straks breng ik hem weg voor een lektest..Om 9 uur 's ochtends sta ik al bij de garage.
Maar gister heb ik lekkage gehad van diesel onder mijn motorkap.Het is de dunne slang die van filter naar jemotor gaat.Deze weer terug erop gezet maar tijdens rijdens geeft mijn verbruiksmeter normale waardes aan, maar wanneer ie stationair draait...8,4 ......9,2......10,3 ...14,6......15,1.....18,8.....Ja toen heb ik maar de auto stop gezet he.. Waar duidt dit op ?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

te hoog retour, slechte verstuivers zijn dan meestal de oorzaak, even de retour per verstuiver meten.

degryse (0) PRO, 14 jaar geleden

normaal gezien loopt de retouer van de eerst verstuiver door naar de tweede naar de 3de en dan naar de 4de wel na je 4de retour plaats je een klemtang met rubber ofzo er tussen zodat de motor bij starten iets van retour kan maken maar hij kan het niet weg steken (leiding weg afgesloten) da zou hij geen retour meer kunnen maken en moet hij aan slaan anders heeft hij geen diesel...
ik heb dit eens voor gehad met een landrover freelander met 2.0d van bmw
ik ben het niet zeker als het zo zou beter zijn...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.