close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Te veel druk tijdens het schakelen.

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2L

Hallo mensen,
Ik zit met het volgende raadsel/probleem.
Ik rij in een BMW e30 320i type 2 en heb onlangs zelf mijn koppelingsplaten vervangen (met een centreer-as) en dat werkt allemaal vlekkenloos alleen heb ik nu veel tegendruk van mijn versnellingspook als ik probeer hem in versnelling te zetten, hoofdzakelijk mijn 1ste versnelling en van 1 naar 2.
Dit is niet overdreven veel maar wel veel meer dan normaal. Naar mate dat mijn versnellingsbak warmer wordt neemt de druk steeds meer af maar echt helemaal weg gaat het niet.
Voor het vervangen van de platen was dit ook al maar net wat minder.

Iemand enig idee over wat hier tegen kan helpen.

schakelmechanisme insmeren met vet ?

alle tips zijn welkom?

Groetjes

Geplaatst door

Nordschleifer (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

en zijn achteruit ??gaat dit wel goed??als de motor uit staat kun je dan wel gemakkelijk schakelen,m.a.w komt de koppeling wel goed vrij,is je hydraulisch bediening nog wel goed heb je op je pedaal wel meteen bovenaan pedaaldruk

Hoi Rob,

Achteruit gaat prima en als de motor uitstaat dan gaat het net zo stroef behalve achteruit 3,4 en 5. heel soms 3 weleens.
Ik "denk" dat de hydroliek goed maar me pedaal druk is wel minder hij gaat veel zachter dan met mijn vorige koppelingsplaat.

Groetjes
N

Nordschleifer 0

14 jaar

dat je pedaal soepeler gaat komt omdat alles nieuw is ,wat je bak betreft je zou eens kunnen proberen er andere olie op te doen hier hebben ze high performance olie voor, anders vermoed ik toch je synchromesringen van je eerste versnelling,nog even een testje als je bijv. in zijn 1 wil zetten gaat moelijk dan de koppeling weer loslaten en weer intrappen heb je dan verschil

Dex

Je kan ook eens proberen om hem eerst even van de 3 naar de 4 te schakelen en dat in de 1 zetten, waarschijnlijk ligt het probleem in de bak zelf..deze zal ook al de nodige km's gelopen hebben.

Andere olie kun je proberen maar of het helpt is een andere vraag..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

stefan ik zit te denken (is een tijdje geleden)bij deze kun je toch helemaal niks aan de bak of schakel stangen afstellen,weet jij dat zo????

Klopt robby..

Je kan er ook niks aan doen,

Zie ook :

[url=http://img684.imageshack.us/i/26613082.p...][img]http://img684.imageshack.us/img684/1043/...[/img][/url]

stefan84 0

14 jaar

Die kunststof ringetjes die om de asjes van de schakelstang zitten worden vaak vergeten of zitter er helemaal niet meer om, dan krijg je spelling op het schakel gebeuren en kan het zijn dat je moeilijker kunt schakelen. Het is bijna niets maar kan een hoop uitmaken.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Hallo,

GJB naar mij weten is alles wat ervan de versnellingsbak is afgekomen weer terug op gegaan zoals het hoort, ik heb het zelf gedaan daarom weet ik het zeker.

En het helpt inderdaad als ik hem eerst in 3 of 4 schakelen dan gaat hij probleemloos in zijn 1..
huidige km-stand van de versnellingsbak is 246.xxx

Ik ga eens kijken voor andere olie en proberen mijn mechanisme in te vetten.. veel meer kan ik niet doen denk ik.

ow en stefan84 kan je mij vertellen waar je al die mechnisme-foto's/blueprint's vandaan haalt?

groetjes
N

Nordschleifer 0

14 jaar

Klopt inderdaad Dex..

Invetten kun je proberen, anders zou ik hem gewoon nog een tijd laten zitten, of het moet al zo storend zijn dat je hem er gelijk weer onderuit wilt halen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.