auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Bmw 320D 1999 Noodloop

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: M47D20

Goedendag,

Mijn bmw 320D gaat nog weleens in een noodloop, dan gaat de verbruiksmeter niet over 9.5l/100km.

Dit gebeurt bij hoge snelheid, of lange vermogensvraag ( door accelereren in 1 en dezelfde versnelling)

-Turbo vervangen,
-2e kat leeg gehaald omdat deze opengebroken/gescheurd was
-Carterontluchtingsfilter vervangen
-Vacuumslangen vervangen
-Pierburg actuator op turbo vervangen
-LMM vervangen (bosch, nieuwe software staat er al op)

-Eerste Kat ( direct na turbo) zit er nog onder.
-EGR gereinigd
-Inlaat een keer gereinigd

Iemand nog suggesties?

mvg

Lukas

Geplaatst door

lukasbuis (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zijn er storingen uitgelezen? Andere bekende zaken in de historie van de auto? Zit er de juiste olie in en is die binnen het onderhoudsinterval?
Zou eerlijk gezegd het probleem eerder zoeken in het brandstofsysteem. Dus water in de brandstof, filter verstopt, hoge druk pomp defect, verstuivers lek of teveel retour.
Echter, zonder diagnose blijf je aan het vervangen.

sgm 0

9 jaar

[quote=sgm]Zijn er storingen uitgelezen? Andere bekende zaken in de historie van de auto? Zit er de juiste olie in en is die binnen het onderhoudsinterval?
Zou eerlijk gezegd het probleem eerder zoeken in het brandstofsysteem. Dus water in de brandstof, filter verstopt, hoge druk pomp defect, verstuivers lek of teveel retour.
Echter, zonder diagnose blijf je aan het vervangen.[/quote]
Beste Bas,

Bedankt voor je reactie.
Olie reeds vervangen met turbo( en altijd volgens voorschriften erin) Altijd om de 20.000/22.500km
Uitlezen gedaan voor het vervangen van de turbo( half jaar terug ongeveer) en gaf toen storing op vacuum. (toen waren slangen e.d. al vervangen)

Ik zal van de week nog even de diagnose apparatuur er aan laten hangen bij een vriend van me. Hij is sinds de eerste proefronde niet meer in noodloop gegaan overigens.
Verder is het brandstof verbruik tussen de 1:14/15 ( veel binnendoor naar het werk( landweggetjes))

gr Lukas

lukasbuis 0

9 jaar

Op welke indicatie is de turbo vervangen?

sgm 0

9 jaar

[quote=sgm]Op welke indicatie is de turbo vervangen?[/quote]
Rookpluim uit de uitlaat, vermogensverlies, rammelen en vervolgens bij demontage zichtbare schade en speling op de as van 1cm.
De auto rijdt al vele malen beter dan vooraf. Maar optimaal is het nog niet. Ik heb de afgelopen 5 dagen ( met minder hoge snelheden) geen noodloop meer meegemaakt.
Ik zal de auto laten uitlezen en kom er dan op terug.

lukasbuis 0

9 jaar

Turbo schade -> intercooler en slangen gewisseld of heel, heel goed gereinigd?
Wellicht toch wat rommel van de turbo tussen een klep gekomen, waardoor een klep niet meer goed afsluit. Denk dat een compressietest zinvol is om dat uit te sluiten. Want anders blijf je aan het zoeken.

sgm 0

9 jaar

Ik heb al 3 bmw's e46 320d met die motor gehad ! 136pk dus ! wat kun je doen ? ik denk pff de auto bij bmw brengen en het aan hun overlaten want zelf kun je er gek van worden ! ik hebt nognooit gedaan maar nu rij ik weer met een e46 en deze keer breng ik hem bij bmw !dit controleer ik altijd en heb ik laten controleren en vervangen ! werking van de wasegate controleren door te kijken als die op en nee beweegt ! vacuumslangen met oog controleren op scheuren ! eventueel voelen met je hand als je vacuum krijgt ! de egr eens controleren op werking en vervuiling en eventueel eens gaan rijden met losgekoppelde slangetje van egr ! kijken als die druksensor op je inlaat collector vanachter,als die stekker er wel op zit ! kijken met multimeter als alle elektronische shit zoals die lmm druksensor epw kleppenenz als die stroom krijgen als je hetcontact aandoet !kijken naar vervuiling van de inlaatcollector!eens proberen om er een andere lmm van afbraak ofzo in te steken en ermee te gaan rijden ! luchtfilter en carterventifilter nakijken en vevangen ! het is techinsh niet zo een ingewikkelde motor ,je hebt al geen nokkenassensor inlaattemperatuursensor of sensoren op je katalysator dus eigenlijk zou het probleem toch gevonden moeten kunne worden ! ik heb zelfs de verstuivers eruit gehaald en die binnegebracht om te laten nakijken hoe die werken !! toen ik dat had laten doen had ik beter meteen een compressietest laten doen want je weet maar nooit ! mrja voor die test te doen moet je een dieselcompressietest hebben..en toen kon ik eigenlijk ook een lektest doen..mrja da materiaal heb ik niet ! maw mijn motor is eigenlijk door mezelf en anderen volledig gecontroleerd geweest en toch probleem nie gevonden ! soms ging die in noodloop ook bij lang volgas geven ..mss kan het toch aan de luchtmassameter liggen ? wat ik nu ook ben aant denken ..wie weet hoe de intercooler er vanbinnen uitziet ? een egr ismeestal toch aangekoekt ,wie weet hoe een intercooler er vanbinnen kan uitzien !? mss grotendeels vervuild en daardoor teveel tegendruk ofzo en soms noodloop ? als ik de wagen uilees met delfi computer geen storingen! mss eens bij bmw brengen mss da ze die daar beter kunnen testen ,mss zetten ze die daar op computer en kijken ze alles na terwijl de auto stationeer draait en bij gas geven !ma hoe ze dat doen weet ik ook niet juist ! dus conclusie je kan veel dingen zelf nakijken ! als je het echt niet vind bij bmw brengen ! dat is wat ik nu ook ga doen ! mijn eerste m47d20 ging somsin noodloop ! mijn 2de ging somsin noodloop en had een dipje tijdens het optrekken ! nu mijn derde is een sin noodloop gegaan en gaat niet harder dan 200km/h en die gaat te langzzaam naar die 200 vind ik !!

eigenlijk zou ge moeten weten hoe zo een motor werkt, stel je geeft plankgas ! wat gebeurd er dan ? wel : de gaspedaalsensor die geeft aan de ecu door volgas ! de ecu stuurt dan de pomp aan om volle inspuiting te geven maar houd rekening met maar 3sensoren ! namelijk de motortemperatuursensor de druksensor op je inlaat vanachter en luchtmassameter! stel je koppelt de lmm af dan heeft de ecu alleen nog de druksensor om op te rekenen ! je auto gaat evengoed dek ik zonder lmm ! du dan rekent die alleen nog maar op je positie van je voet maar dat is goed en je motortemp is ook goed ! laten we er van uitgaan da je druksensor ook goedmeet ja dan ....dan ligt het probleem elders ! bvb ja wat ? egr ? wat blijft er nog over ? wering egr en werking wasegate en scheuren in turbodarmen (ma dat hoor je ) en scheuren in vacuumdarmen (maar wasegate beweegt wel op en neer) ma met scheurtje kan die ook half werken ..) dus ja mss compressietest doen verstuivers laten testen intercooler mss iwendig verstopt !bij mijne had ik zelfs katalysatror en middenpot leeg laten halen maar daar lag het ook nie aan ! hele moto eigenlijk gecontroleerd behalve compressietest eigenlijk en laten uitlezen met motor aan ook niet gedaan! en ja dan hoor ik nog verhalen dat de wasgate ..wat was het weer ..dat die ook problemen kan krijgen ! ale heb ik eens ghoord

hetgeen wat ik niet gecontroleerd heb isdus..compressie ,intercooler ,en de auto niet binnegebracht bij bmw ! da zijn dus 3dinge wa ik kon doen ! mvg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.