close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: BMW 320D e46 raar probleem..

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen want ik ben ten einde raad..

Nou heb ik al altijd gevonden dat mijn BMW 320d (150PK) aan de luie kant was. Volgens mij is dit ook zo.

Heb hier veel gelezen over de problemen met de LMM deze is ook laatst vervangen, maar mocht niet baten.
(de LMM die ik kocht was identiek aan degene die kapot was, heb deze er ook in gezet en niet ingeleerd bij de garage omdat het identiek was aan de oude)

Wat ik merk aan mijn auto is, als ik in zijn 5e versnelling 120km/u rij en ik trap de gas vol in gaat de verbruiksmeter niet hoger dan 10L/100KM, is dit normaal? Of is dit de teken dat er inderdaad wat mis is met mijn auto?
Tevens hoor ik ook rattelend geluid die afkomstig is van de motor denk ik, als ik gas geef ongeacht in welke versnelling hoor ik een heel vaag rattelend geluid, ik dacht dat dit misschien de ketting was maar heeft dit misschien te maken met de problemen die ik heb.

Ik heb laatst de luchtfilter van de auto vervangen, geen verschil. Hij is ook al uitgelezen maar gaf geen foutcode's aan.
Ga van de week ook nog de dieselfilter en de oliefilter vervangen, en olieverversen.
Heeft iemand misschien meer verstand van dit fenomeen aan mijn BMW?

Alvast bedankt!

Geplaatst door

buyukadam (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

volgens mij moet die lmm wel ingeleerd worden... even wachten tot bayrak misschien reageerd,die zal het wel weten.

maarten4874 0
badge

13 jaar

Met de oude LMM had ik deze problemen ook, toen ik hem kocht bij de dealer werd er speciaal via de computer gezocht naar dezelfde soort LMM en volgens hun zou die dus niet ingeleerd hoeven worden omdat ie identiek zou zijn.

Hopen dat Bayrak reageert dan, want snap er niks meer van. Vooral waarom hij niet voorbij de 10 L/100KM komt in de 5de versnelling, raadsel..

buyukadam 0

13 jaar

Haal eens je batterij af voor 10 min ongeveer probeer het daarna.

vegito 0

13 jaar

Is al gedaan tijdens het plaatsen van de LMM.

Ik merk dat de auto in de 4e versnelling de verbruiksmeter ook al niet boven de 12L/100KM komt.

buyukadam 0

13 jaar

luchtmassameter wordt geadviseerd om hem in te leren via de bmw dis kast,,,maar als je dat niet doet kan het ook gewoon kwaad verschil kan je niet merken als die niet is ingeleerd.

ik zou adviseren om eerst een complete luchtmassatest doen met turbo test dan weet je meer misschien is er egens een lekke vacuumslang of een kapotte turbodrukregelaar,het kan kan alles zijn moeilijk zo te zeggen.
dit test kan alleen via een bmw dis apparatuur.

CIVICCOUPE66 0
badge

13 jaar

Hij is al uitgelezen door de dealer nadat ik de LMM zelf had vervangen, er kwamen geen foutmeldingen.
Heb ook specifiek gevraagd naar een turbotest, turbo is ook getest door de dealer en de turbo was gewoon goed.

buyukadam 0

13 jaar

Zou de getik/geratel bij accelereren ook te maken hebben met de LMM?

Anyone?

buyukadam 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.