BMW 3-serie 2013: BMW 320D motorstoring

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: 320D, Motorinhoud (cc): 2000

Hallo,
Wij hebben een BMW F30 van 2013. 320D
Ik heb een Geel moterstoring lampje. We hebben de auto uitgelezen. En er zit 1 permanente foutcode in.
De code is:

801c20

Ook zitten er intermittente codes is dat zijn de volgende:

Air conditioning
8011F9
8011FA
801228

ECM
290900
249300
25F500
25F200
28D600

CAS
030410
8041A8

ZGM
CD0487
801C20

TCM
CF2501

ICM
480143
DO1734
DO1736

Zou iemand weten wat het kan zijn.

alvast bedankt

Svdv91

Geplaatst door Svdv91 (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

Waar lees je mee uit en geeft jouw uitleesapparaat geen teksten bij die foutcode nummers?

Voor het motorlampje zijn de foutcodes in de ECM van belang:
290900 - Air system, air to EGR mass flow, plausibility: Measured air volume compared with calculated air volume too high
249300 - Rail pressure monitoring on engine start: Rail pressure too low during engine starting
25F500 - Intake air temperature sensor, signal: Open or short circuit to B+
25F200 - Intake air temperature sensor, signal: Frequency too high
28D600 - Air-mass flow sensor: signal, open circuit or short circuit to positive/ground
Bron: https://bmwfault.codes/

Je hebt een probleem met de luchtmassameter en de lucht temperatuur sensor (meestal ingebouwd bij de LMM) en de diesel raildruk tijdens de startpoging is te laag (waardor de motor niet aanslaat).

Svdv91 (0), 3 jaar geleden

De teksten wat je achter de codes hebt gezet staat er ook bij mij. Wij dachten zelf ook al iets aan de luchtmassameter. De moter slaat altijd wel aan. Bedankt voor u advies.

Svdv91 (0), 3 jaar geleden

Luchtmassameter is vorig jaar vervangen maar toen ging de motorstoring lampje weer aan. Maar het kan dan misschien de sensor in de Lmm massameter zijn. Moet een luchtmassameter ingelezen worden?

oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

Bedrading en stekkers van de LMM ook gecontroleerd?
Heb je een originele LMM gemonteerd?

    Er is toen een bosch luchtmassameter opgekomen. Het motorstoring lampje is toen Even uitgewerkt maar ging al snel weer branden. We hebben bedrading en stekkers nagekeken en dit moet allemaal in orde zijn. - Svdv91 (0), 3 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.