BMW 3-Serie: bmw 320d verliest vermogen en rijd traag weg

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2 liter

hallo,

ik heb een probleem met een bmw 320d uit 2000.
een half jaar geleden begon de auto verschrikkelijk te roken (witte rook) en trok niet meer.
ik heb toen de kop eraf gehaald en 1 uitlaatklep van de vierde cylinder was kapot,die leek wel gesmolten.
klep,kopakking.verstuivers en gloeiers vervangen.
nu weer hetzelfde probleem dus kop erafgehaald en de uitlaatklep van de vierde cylinder was weer kapot (een stukje afgebroken).
de verstuivernaalt van die cylinder zat vast dus dat was misschien wel de oorzaak van de kapotte klep.
de eerste proefrit ging goed maar na een kwartiertje liet ik hem flink doortrekken en bij de 160 km p\u viel het vermogen weg.
auto loopt netjes en rookt niet .
voordat de auto de tweede keer stuk ging wou die niet wegrijden alof de turbo niet wou inkomen.
ik heb de auto rijdend laten uitlezen en geen storingen.
de turbo was slecht (veel speling) dus die is vervangen +de regelklep.
nu rijd ie wel beter aan maar bij flink doortrekken valt het vermogen weg ,maar dit doet ie niet altijd.
de vacumslangen en het kunstof vatje zijn gekontroleerd egr klep werkt goed.
als je gas geeft gaat de klep op de turbo goed open maar dan klinkt er wel een soort hol geluid.
er zit ook een hoge fluittoon in de turbo.
de turbo was niet nieuw maar ziet er erg nietjes uit met weinig speling.
HEEFT IEMAND MISCHIEN EEN IDEE ???
ALVAST BEDANKT!

oever121

Geplaatst door oever121 (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

A Wouters (0) PRO, 13 jaar geleden

Kijk is naar de werking van je luchtmassameter

pieter_galant (0), 13 jaar geleden

Laaddruksensor niet meer goed? Als die een verkeerde waarde afgeeft, kan ook het vermogen wegvallen.

Die fluittoon kan ook een luchtlekkage zijn, ergens tussen turbo en kleppendeksel.
Of tussen uitlaatspruitstuk/turbo of blok/uitlaatspruitstuk.

oever121 (0) PRO, 13 jaar geleden

de luchtmassameter is vervangen door een nieuwe.

met rijdend uilezen is de turbodruk goed.
waar ik de auto heb laten uitgelezen dacht ook dat het de luchtmassameter was omdat ie te weinig inkomende lucht aangaf.

Alex218 (0) PRO, 13 jaar geleden

katalysator gesmolten?

oever121 (0) PRO, 13 jaar geleden

luchtmassameter is vervangen door een nieuwe en geen verschil.
ik ga het een proberen met de katalysator losgekoppeld.

Dennis97 (0), 13 jaar geleden

[quote=oever121]luchtmassameter is vervangen door een nieuwe en geen verschil.
ik ga het een proberen met de katalysator losgekoppeld.[/quote]
Heb hetzelfde probleem gehad en bij mij zat het probleem in de luchtfilter, er zat een pijpje scheef waardoor de lucht niet goed doorstroomde
groet Dennis

oever121 (0) PRO, 13 jaar geleden

het begint zo langzamerhand een beetje flauw te worden ,ik heb alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen .
ik zit er aan te denken om de turbo er af te halen en die eens grondig te reinigen.
zou het mischien kunnen dat de auto ooit bij een vorige eigenaar is gechipt en dat de regeling niet goed is ??

guusmutsaers (0) PRO, 13 jaar geleden

is de DDE (motorregeleenheid) ook opnieuw geprogrameerd na het vervangen van de LMM door een nieuwe

oever121 (0) PRO, 13 jaar geleden

dit is niet gebeurd

marcel7031 (0) PRO, 13 jaar geleden

Roetkat ook al eens weggelaten?

oever121 (0) PRO, 12 jaar geleden

sorry voor de late reaktie.

probleem is opgelost!!

heb de auto weg gedaan (is gewoon een slechte serie)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.