Hallo iedereen,
Hier ben ik weer, en heb weer een probleem met mijn 320I m20 cabriolet.
Voorheen heb ik een probleem gehad met mijn koelsysteem, motor werd te warm (zeer warm zelfs) en mijn koelvloeistof slang naar de kachelradiator klapte.
Visco-koppeling bleek toen stuk en alles is nu (op dit probleem na ) in orde. Bedankt voor de super reacties nog!
Mijn huidige probleem is :
Motor word zeer snel warm binnen 1 km is de motor tussen 1/4 en 1/2 (niet te warm, eerder zelfs te koud (tussen 1/4 en 1/2));
Koelvloeistof verdwijnt uit mijn reservoir.
Ik heb mijn systeem al afgeperst en heb geen verlies, wat zeer vreemd is natuurlijk.
Mijn olie is schoon, op wat sludge van korte stukjes na
Ik heb compressie gemeten van de motor en kreeg op de 5e cilinder +/- 10 bar verschil en navraag bij de BMW dealer gedaan was geen zorgen maken kan geen kwaad.
Mijn ideën zijn ondertussen op :/ en heb geen flauw idee waar mijn KVS blijft. Ik gooi er ondertussen zo'n liter op 200 kilometer bij wat dus redelijk veel is.
Een lekke koppakking zou moeten opvallen in compressie en drukverlies in het koelsysteem.
Het enige wat ik opmerkte is dat er een spetter spoor onder de waterpomp ligt (op de bodemplaat daar onder).
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Met vriendelijke groet,
Bram
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waterpomp eens vervangen..?
idd waterpomp controleren vaak zit er dan speling op de visco koppeling
deze zit namelijk op de waterpomp geschroefd
anders kijken of er druk op de slangen staat de retour wil wel eens dicht zitten ...
[quote=johanbmw]idd waterpomp controleren vaak zit er dan speling op de visco koppeling
deze zit namelijk op de waterpomp geschroefd
anders kijken of er druk op de slangen staat de retour wil wel eens dicht zitten ...[/quote]
// edit ik heb mijn visco pas vervangen en de waterpomp is 10K kilometer geleden samen met distributie vervangen.
Ik voel geen druk op mijn slangen, de enige slang waar ik een beetje gepruttel in voel is de slang van mijn blok naar mn thermostaathuis!
de slang met minste druk is de slang van mn thermostaathuis naar mijn radiator!
Kan een domme vraag zijn, maar wat is de retour en waar zit dat ding...? (aansluiting onderkant radiator terug naar thermostaathuis?)
Heel erg bedankt voor je reactie en ik hoop dit probleem opgelost te hebben voor zaterdag (vakantie frankrijk :P)
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar