Hallo bmw rijders,
Ik heb het volgende probleem. Sinds kort trilt de auto in versnelling 1, het lijkt of de auto op 5 cilinders rijdt. Wanneer de auto opnieuw word gestart is het even spontaan weg.
Geen storing op BC.
Na een tijdje rijden en wanneer ik bij een stoplicht sta, komt het soms ineens terug en trilt de auto weer iets. De toerenteller zit op +/- 600 en is constant en de auto slaat niet af of iets.
Wel schokkerig in alle versnellingen daarna. Even opnieuw starten en het is weer even weg.
Geen verschil als airco, lichten of radio of dergelijk aan staan.
Pas ook een grote beurt gehad. Auto reed als aan zonnetje.
Bougies gechecked, zijn allemaal nieuw van merk Beru.
Ex bmw monteur heeft gekeken en dacht dat 1 bobine stuk was (test gedaan ; bobines om te wissellen van cilinder 3 naar 2 en andersom en stekkers eruit te halen > motor ging slechter lopen of bleef hetzelfde)
Bij nummer 3 en na omwisseling bij nummer 2 gebeurde er niets, motor bleef hetzelfde lopen >licht schokkerig, de rest van de bobines waren prima. Zelfs 'vonken' test gedaan, was prima.
Nieuwe bobine gehaald en op 'nummer' 3 geplaatst....geen verbetering...gek genoeg.
Een andere bougie getest op nummer 3 en nogmaals ook alle andere bougies bekeken, goede verbranding.
Misschien zijn de injectoren vies ? > 500 ml Injection power 3 bij tankbeurt gedaan om 'binnen' te reinigen, inmiddels 50 km verder, iets verbetering, maar het is er nog steeds.
Kan er iets met de aansturing zijn van 'nummer 3', bedrading bekeken geen breuken of iets?
Advies : toch even laten uitlezen bij bmw dealer.
Heeft iemand tips en is het een herkenbaar iets?
Met vriendelijke groet,
RayBmw
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb ik ooit gehad was de injector kapot daar zit een inspuitmondje(plastic) op en dat was afgebroken en werd de benzine niet mooi gelijkmatig verneveld en heb je al gecontroleerd of je daar geen vacuum lakkage hebt als gevolg van kappot inlaatpakking
Hallo Robby,
Thanks voor je reactie, de injector en vacuum lekkage van inlaatpakking is nog niet gechecked, ik laat morgen de auto uitlezen, zal dat dan te zien zijn?
15 jaar
hoogstwaarschijnlijk zul je wel een storing hebben maar dit is een reactie ergens op er zal niet bij staan dit of dat is kapot,er zal uitkomen slechte verbranding cil.3 geloof ik was het?? maar dan is het nog uitzoeken waarom
15 jaar
Inderdaad zo had ik er nog niet over nagedacht, ik zal wel even aankaarten of het misschien de injector en of er een vacuum lekkage in de inlaatpakking zit
15 jaar
Als die cilinder niet meeloopt,en de bobine/vonk is goed..kan het bv aan de injector liggen,is dat alles in orde kun je ook nog eens de compressie meten..om het e.e.a. uit te kunnen sluiten.
Gr Stefan
15 jaar
Hallo Stefan,
Thanks voor het meedenken, de auto staat nu bij dealer en zal worden uitgelezen. Ik hoop dat ze dan gelijk de compressie zullen meten.
Ik heb ook aangegeven om de injector, bobines en inlaatpakking te checken.
Gr,
Raybmw
15 jaar
Auto is uitgelezen en blijkt dat cycloon filter(?) enorm vuil en verstopt zit, 8 van de 10 keer is dit het probleem zeiden ze. Bobines, injectoren etc waren wat ik begreep goed.
(apart want vorige monteur zag bij cilinder 3 dat er 'iets' aan de hand was) Ach ze zullen het wel weten bij de bmw dealer door ervaring.
Tevens zijn een aantal kabels / slangen poreus en deze vertonen scheurtjes, moet vervangen worden.
De klus zal rond de 2,5 uur in beslag nemen, kosten incl. arbeidsloon en btw rond de 400 euro. De auto zal tot vrijdag moeten 'blijven' ivm drukte.
Nadat dit gemaakt is zal het probleem hoogstwaarschijnlijk zijn opgelost. Ze kunnen het niet helemaal uitsluiten maar zeker voor 98 %...
Wish me luck!
Wordt vervolgd.
Wat is doet een cycloonfilter eigenlijk precies?
Gr,
Raybmw
15 jaar
Het vervolg: Geen bobine en injector probleem.
Auto opgehaald en hier de lijst wat ze hebben gedaan :
-Zuigstraalpomp vervangen
-Olieafscheider voor carter ontluchting vervangen
-Leiding carter ontluchting vervangen
-4 storingen volgens diagnose systeem dus verholpen en gewist + 6 x diagnose ivm slecht lopen motor.
-Vacuumslang vervangen
-Ontluchtingpijp vervangen
-2 andere bijbehorende slangen vervangen
-ventiel
Auto rijdt weer als een zonnetje :-), en heeft volledige power en de toerenteller blijft stabiel op de 650!
Nu kan ik weer zeggen: bmw maakt rijden geweldig!
Kosten 329 euro.
Stefan en Robby bedankt voor de reacties en het meedenken, top.
Gr,
Raybmw
15 jaar
Bedankt voor de feedback Ray !
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar