BMW 3-Serie: bmw 325-24v houd erg in kan dit ook aan de vanos liggen??

Bouwjaar: 1993

hallo ik heb een een probleem mijn auto houd heel erg in en stottert! ik heb de dme, lambdasonde, luchtmassa meter, injectors al vervangen hier ligt het dus niet aan!als ik hem aan de co meter hang blijft de co op 3% staan! en de storing lambdasonde buiten zijn minimale bereik komt steeds terug! wie kan mij helpen? alvast bedankt! mvg roy

roy325

Geplaatst door roy325 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

stefan84 (0), 18 jaar geleden

hallo roy

mijn 325i '92 heeft ook zo'n raar probleem!
als ze hem aan de computer hangen en hem uitlezen dan zijn de waardes heel raar !!! bv

- Accuspanning 2 Volt
- Lambdasonde 0.5 Volt ( Schommelt niet )
- Toerental Stationair - volgas 2800 Rpm

Etc etc..

enig idee wat deze oorzaak zou kunnen zijn ?

Gr Stefan

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Stefan, wie heeft dat uitgelezen en hoe? en met welk merk uitleesapparaat? Is de chip origineel of is deze auto voorzien van chiptuning?

stefan84 (0), 18 jaar geleden

@ old ford,hij is uitgelezen met een Snap-On Apparaat en geeft constant aan foutcode 200..wel met de andere chip erin !! of hij die foutcode ook aangeeft met de originele chip weet ik helaas niet maar de auto loopt verdomt slecht en met de originele chip erin een stukje beter maar dan wel zonder Lmm aangesloten!!want als ik dat wel doe loopt hij alleen stationair en als ik gas geef dan verzuipt hij helemaal en begint hij te roken etc etc en slaat af !!

Gr Stefan

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Gezien de live data die je uitleest zijn er 2 mogelijkheden:
- of je kiest de auto verkeerd aan op de tester
- of de getunede chip hoort niet bij dit voertuig en heeft een andere indeling dan gebruikelijk
Beide verklaren waarom er zulke duidelijk incorrecte data wordt uitgelezen. Als het niet de eerste mogelijkheid is dan moet je de originele chip terug zetten om dit probleem op te lossen. Die is dan wel uit te lezen.
N.B. Wat zijn de nummers van deze computer met getunede chip?
Hardware nummer, Softwarenummer, BMW nummer?
Gaarne de nummers die je uitleest en die op het deksel van de computer staan.

stefan84 (0), 18 jaar geleden

@oldfold,ik ben gisterenavond nog bezig geweest aan de auto,kom nu ook pas net thuis van mijn werk dus mail je de nummers morgen even !heb wel de nummers van de chip's

- Originele Chip 1 267 357 027
- Gechipte chip 3257098.ca2

bij deze laatste chip zit een printplaatje bij,dus je duwt de chip niet rechtstreeks in de computer maar eerst op een soort printplaatje met een soort ' eindtrap ? ' erop die je vervolgens in de DME zet.weet je trouwens ook als deze snap-on tester hetvolgende aangeeft :

70 Circuit o2 sensor

dit blijft hij aangeven zelfs al een paar maanden geleden,ik heb zo het vermoeden dat dit de lambdasonde is ?
het rare is dat ze niet schommelt maar gewoon op 0.40 / 0.45 blijft staan als de motor loopt of je gas geeft.kabels zijn getest en nagekeken,relais getest en gemeten,krijgt overal stroom etc,lambdasonde is nieuw maar toch dit probleem ?heb toevallig wel gezien dat de injectors 3.50 inspuiten als de motor stationair loopt en trek je de Lmm los dan word dit 4.75

ik mail morgen even de rest door

ik dacht dat de computer hetvolgende nr had :

- Bosch DME 0 261 200 402

Mvg stefan

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Stefan, voltage van 0.45 volt bij de lambdasonde (of o2-sonde, of zuurstof-sonde) wordt er door de ECU op gezet. Dit om te zien wanneer de sonde opgewarmd is en begint te werken. Drie mogelijkheden: Signaaldraad niet correct aangesloten, Sonde defect of sondeverwarming werkt niet, of een combinatie.
Als dit al maanden aan de gang is, dan kan nu de katalysator wel eens defect zijn. Maak eens een proefrit met de kat los.
Die chips met printplaatje ken ik, waarschijnlijk komt die rechtstreeks van Superchips in Engeland. Printje is om te voorkomen dat de chip gecopieerd wordt. Is overigens een andere chip dan standaard. Getunede chip eindigt op 7098 en originele chip eindigt op 7027. 7098 is wel voor een 325i met een Bosch DME 0 261 200 402.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.