close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: onderdruk

Bouwjaar: 1995

Wanneer de olie vuldop werd los gedraait, kwam de olie er snel uitspetteren. Het inlaatspruitstuk schoongemaakt, er zat veel aangekoekte oliedamp in. Compressie laten meten, 12, 16, 18 en 18 bar op volgorde. Koppakking lijkt in orde en de cylinderkop ziet er netjes uit en recht. Op het oog geen zorgwekkende scheurtjes, afgezien van de miniscule scheurtjes op het brugje tussen de kleppen wat ik vaker tegenkom bij andere auto's.
Klepstelen van inlaat 1 en 2 zijn schoon, van 3 en 4 aangekoekt (kleprubbers).
Turbo heeft geen speling.
Het betreft een 17 4T 1 motor, ofwel een 1.7 318 tds van 1995.
Ik zelf denk aan versleten schraapveren en zuigerveren, omdat meneer moeilijk wilde starten en daarna toch eventjes een blauwe pluim liet waaien.
Ik wil het toch even zeker weten voordat ik de zuigers (verensetje) en eventueel lagerschalen ga vervangen, dus wie wil mijn verhaal bevestigen?

Geplaatst door

janbakker (50)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jan,

Die 18 bar van de nog "goede" twee vind ik ook niet al te hoog,moet toch rond de 20 bar op zijn minst zijn.
Met een nieuwe set veren en lagerschalen knapt de motor weer iets op maar als je het echt goed wil aanpakken zou ik toch het blok laten boren en er nieuwe zuigers in zetten.
De scheurtjes tussen de in en uitlaat klep zou ik mij geen zorgen om maken.
Aan de andere kant denk ik is het verstandig om zoveel kosten te gaan maken gezien de leeftijd van de auto.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Inmiddels nieuwe veren gemonteerd en kleprubbers. Nu zit ik met 1 dingetje.
Normaal bij een distributie zet ik de zuigers in top (1 en 4), de eerste cylinder gelijkmatig vrij van de nokken en eventuele ontsteking op 1.
Bij deze bmw twijfel ik omdat het spul er anders af is gekomen.
Als ik de zuigers in bdp zet staat een merkteken op het krukaswiel NIET op het streepje. Het verschil is dan ruim 4 centimeter. Wat moet ik nu aanhouden?
Het schetsje in mijn autodata programma is ook niet erg duidelijk. Als er iemand een ander schema heeft, graag!

janbakker 50
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.