BMW E46 325i: Accu leeg

Bouwjaar: 2002

Ik heb het volgende probleem met een 325i touring van 2002,

Regelmatig, en nu word het constanter, is mijn accu leeg.
Check ik de polen aan da accuzijde met een amp meter, dan heeft deze een verbruik van ruim 2 amp. (lekkage)dus koud aan de kabels gemeten

Hij heeft het niet altijd,maar het word nu toch wel echt vervelend .

Weet iemand of dit iets te maken zou kunnen hebben met de dynamo (sper diode) ik krijg het idee dat deze ontlaad via de dynamo, daar ik de "lekkage" heb gemeten via de profesionele kast en daar ging een diode waarschuwingslampje branden, maar het revisie bedrijf zegt, zoals het er nu uitziet funcioneerd deze gewoon. (niet gedemonteerd, allen gemeten of deze laadt)

O,JA
Tijdens het proberen te starten als de accu bijna leeg is (tekort voor te starten) gaat spontaan de verlichting branden ,zonder dat de schakelaar in de licht positie te draaien ik hoor dan ook een relay schakelen (klapperen) misschien is dit normaal, of is de schakelaar misschien lek ??????


ER IS NIETS BIJGEBOUWD OF VERANDERD (want meestal komt de klacht voort uit zoiets)

HERKEND IEMAND DIT PROBLEEM,WEET IEMAND MISSCHIEN EEN OPLOSSING.


GRAAG REACTIE vr groeten jos

josku5979

Geplaatst door josku5979 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

BMW- technieker Davy (0) PRO, 18 jaar geleden

Dag Jos, heb je een mailtje gestuurd.
Hou ons op de hoogte van het probleem.

bas915 (0), 18 jaar geleden

Dag Jos, ik heb het ook gehad het was de kachel weerstand .weerstand kost rond de 65 euro

stefan84 (0), 18 jaar geleden

Hallo Jos

Je kan dat makkelijk controleren of bekijken waar het probleem ligt:

Hang de multimeter aan je accu ( 1 Kabel op je accupool ( + ) en 1 kabel op je accuklem ( + ) )
nu zie je dat hij +/- 2 amp. afneemt,haal dan 1 voor 1 de zekeringen eruit en kijk wat er gebeurt,als de stroom ( Ampere ) wegvalt bij de desbetreffende zekering weet je dat daar het probleem zit,dit kost je weinig tijd en is zo gedaan op een makkelijke manier.

Heb het toen een keer bij een golf 2 gehad en die nam ook stroom af,wel maar 0.5 Amp. maar die na 3 a 4 dagen de accu leeg,hebben we dat ook zo getest en bleek dat het probleem het benzinerelay was.

succes ermee,

Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.