Als mijn 320 bijna warm is dus de wijzer net uit het blauwe vlak. En ook alleen dan komt het voor dat ie bij een gelijke snelheid en dus bij bijv. 50 in zn 4 gaat stotteren. Verander ik niks aan de stand van het gaspedaal wordt het steeds erger totdat je vanzelf het pedaal MOET loslaten. wie o wie?!?!?!
Bvd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Luchtmassa meter ?
heb een 325i '92 die precies hetzelfde probleem heeft,auto is wel gechipt maar doet het ook met de originele chip erin,alleen een stukje minder erg,haal je luchtmassameter eens los,je zal merken dat hij beter loopt,tenzij je probleem ergens anders zit!het is net of de auto verzuipt!en als ik dan volgas geef dan rookt hij behoorlijk en gooit hij mijn hele achterkant vol roet - olie
Als de auto koud is heb ik geen probleem,wel na +/- 4 km rijden
Laat je even weten hoe het afgelopen is ?
Succes ermee,
Gr Stefan
het is niet zo dat mn auto verzuipt.
Ik w8 nog een oaar reacties af.
19 jaar
De stationair-regelaar vervuild of fout bij de lambda-sonde.
hij is 900km geleden voor een beurt geweest. Hebben toen injectiereiniger van Forte erin gedaan. Auto loopt sindsdien een heel stuk beter. Net als niew. Geen foutcodes in systeem opgeslagen en geen brandend storingslampje. Dus die lambdasonde sluit ik al uit. Dat van die LMM sluit ik ook uit want hij doet het alleen bij een bepaalde motortemperatuur. Dus ik zat te denken aan de temperatuursensor van de intake lucht of zit ik dan fout als verwarmingsmonteur?? Wie helpt, waar zit dit ding en is dit eenvoudig uit te proberen met wat dan ook??!?!!?!?! Bvd. Roy
19 jaar
of je temperatuur sensor in je Cilinderkop ?? of dient deze daar niet voor ?
mijn 325 '92 loopt ook mooi als deze koud is maar zodra de motor warm is begint deze te schommelen stationair !! tussen de 500 en 2000 toeren,stationair / stappenmotor gereinigd,andere Lmm geprobeert,originele chip verwisseld maar dit alles zonder resultaat!!
Wie heeft er de gouden TIP ?
Bedankt alvast,
19 jaar
die in de kop is denk ik van je temp meter.....
19 jaar
in de kop zitten er twee 1 is voor de temp. meter dat is een zwarte en die andere is groen die is voor de ecu!stefan ik zou eens de lambdasonde proberen! mvg roy
Hallo roy
het rare is dat met een nieuwe lambdasonde ( universeel ) het probleem niet verholpen is,hij schommelt niet in waarde maar blijft gewoon op 0.40 / 0.45 hangen terwijl overal stroom op komt te staan waar het hoort.de relais zijn goed en de bekabeling ook maar toch dit euvel!zou dit door een universele lambda komen ? deze koste ¤ 75 ,-
Mvg Stefan
19 jaar
Stefan, voltage van 0.45 volt wordt er door de ECU op gezet. Dit om te zien wanneer de sonde opgewarmd is en begint te werken. Twee mogelijkheden: Signaaldraad niet correct aangesloten of sondeverwarming werkt niet.
hoi stefan ik had er ook een universele lambdasonde in zitten en bij de dealer vertelde ze mij dat dit niet werkte en toen heb ik er een orgine ingezet maar het probleem is er nog dus ik durf het niet zeker te zeggen mvg roy
off topic!!
19 jaar
Wat is het probleem daar mee? Gebeurt wel vaker.
geen probleem, maar ik zit nog steeds met een stotterende beamer waarvan het probleem in dit topic niet opgelost wordt.
19 jaar
Tja, misschien komt dat vanwege het feit dat je alle suggesties gelijk al uitsluit. Zou toch maar eens met een uitleesapparaat in de auto gaan rijden en dan ALLE (herhaal ALLE) sensoren kontroleren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar