BMW 0: Bmw 325I met 2 ton op de teller

Hallo
Ik wil een andere auto kopen en nu heb ik een BMW 325I benzine uit 1991 met 207000km op de teller gezien.
Mijn vraag is: Is dit een hoge km stand voor een auto als dit of kunnen dit soort auto's nog veel meer km draaien? En zijn er dingen waar ik goed op moet letten bij een auto met zo'n km stand?

Alvast bedankt voor alle reacties en advies.

Der Müller

Geplaatst door Der Müller (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

shady (0), 16 jaar geleden

2 ton op de teller is niet overdreven , ik heb met mijn 316 bijna 3 ton gedaan en rijd nu nog rond
Alles hangt ook af van de onderhoud dat je aan je wagen doet.
En mijn 316 was maar een M10 1800cc motor, die 325 is een 6 cyl als ik me niet vergis

leecoupe (0), 16 jaar geleden

ik heb zelf ook een 325i coupe en die is net de 2 ton gepasseerd. dit is ook nog een automaat.
Maar hij rijdt nog perfect. De 6 cylinders van bmw kunnen wel wat hebben. mits de kilometerstand correct is van de auto.

je weet natuurlijk niet hoe de vorige eigenaar de auto heeft behandeld. je moet er toch eigenlijk geluk mee hebben.

stefan84 (0), 16 jaar geleden

prima auto's,gewoon een goede sterke en betrouwbare 6 cilinder,mijn vorige 325i 24v had 290.000km gelopen zonder problemen..

wat wel vaker voorkomt is dat de kop scheurt of de koppakking kapot gaat,maar meestal komt dit als er met een koude motor te hoog in de toeren gezeten word,als de motor goed warm is kun je er heel gek mee doen om het zo maar te zeggen,

maak eens een proefrondje en maak de motorkap eens open,voel dan eens aan de slangen van de radiator,of deze niet hard worden van de druk ?? dit kan een defect aan de kop / pakking / waterpomp betekenen.

wat ik wel had met die vorige 325 wat al 290.000 gelopen had,dat het olieverbruik wat hoog was,ongeveer één liter op 1500km..maar de max grens die is voorgeschreven is 1 liter op 1000km.

verder niks aan op te merken,een fijne auto met lekker veel power waar je nog veel plezier mee kan hebben.

het verbruik kon alleen wat beter,zeker als je rechter voet zwaarder is dan de linker :-)

Stefan

BMW-E38 (0), 16 jaar geleden

Hallo, mijn E38 730i (V8) is al royaal over de 4-ton en rijdt als een zonnetje. Een E36 325 TD heb ik op 610.000 km weggedaan met wat technische problemen, maar motorisch was die nog prima. Net wat anderen al zeggen: goed onderhoud is belangrijk, dan kunnen 6 en 8 cylinders van BMW heel lang mee!

Der Müller (0), 16 jaar geleden

Dus een hoge km stand is dus geen probleem, dat maakt het zoeken ook een stuk makkelijker. Er zijn er namelijk nogal veel met een hoge km stand.

Remco

Bob1332 (0), 16 jaar geleden

Gerd,

Het hoeft geen probleem te zijn MITS goed onderhouden en met beleid bereden door de vorige eigena(a)r(en). Onderhoud is nog wel na te gaan aan de hand van de serviceboekjes en facturen (als die erbij zitten). Maar de rijstijl dat is gewoon een kwestie van geluk hebben. Let wel: hoe ouder de auto hoe hoger de kmstand en hoe meer eigenaren er zijn geweest en dat betekent gewoon meer risico.

Bob

Freude_am_Fahren (0), 16 jaar geleden

Een compressie-test geeft veel info over conditie van de motor (zuiger/ zuigerveren/ kleppen en koppakking). Twee aangrenzende lage waarden is mogelijk het gevolg van een lekke koppakking.
Mij voormalige E36 320i liet waarden van tussen 10.5 en 11.0 [Bar] zien, met minimale verschillen (3%) tussen cylinders onderling, bij 140000 km. Een 325i kan mogelijk andere nominale waarden hebben.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.