close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: BMW 330 Coupe Diesel te weinig vermogen...

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

hallo allemaal,

ik ben in bezit van een bmw 330 coupe diesel, 158.000 op teller bj 2004

nu is het probleem sinds enige tijd (lijkt het) begon de auto iets langzamer te worden echter geen problemen maar dacht ben het vermogen gewend.
nu heb ik vorige week de auto laten chippen, bleek de auto voor het chippen 185pk op de krukas te hebben van de origineel 204 pk zou moeten hebben en na het chippen 219pk 550nm wat normaal ook meer zou moeten zijn.

nu zegt de chipper dat het waarscheinlijk de luchtmassameter is, aangezien dit een vaker voorkomend probleem is.

auto geeft geen fout codes, ook met luchtmassameter aangesloten even veel vermogen dan met een los gekoppelde.
heb dus voor de zekerheid nu een nieuwe luchtmassameter besteld, en laat deze inprogrammeren als deze binnen is.

wat ik me afvraag, zou het echt de luchtmassa zijn, aangezien de auto wel het gewone koppel heeft ?
of wat zou het probleem nog meer kunnen zijn ?

alvast bedankt

Geplaatst door

kenney1988 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het zou zewker heel goed de lmm kunnen zijn dat gaat geleidelijk en je hebt dan geen fout codes.
ik verwacht dat je na montage van een nieuwe weer over je pk kan beschikken.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

Maak achtereenvolgens (afh. van het effect) deze sensoren/ onderdelen eens schoon:
- Drukopnemer in het inlaatspruitstuk (met stukje opgerold papier)
- Stekker v. deze drukopnemer op roest controleren/ insprayen met contact-spray*
- Lucht-inlaat filtertje van elektrische stuurklep van turbo (mits variabel: onder het uitlaatspruitstuk) schoonmaken
- Filter (oud type = cylindrisch) in carter ventilatie-klep vervangen door nieuw type (open filter)
- EGR klep schoonmaken (gaar prima met diesel-olie + tandenborstel)

Als al het voorgaande niet tot merkbare verbetering leidt:
- Turbo van roet ontdoen

Nog geen/ te weinig effect, dan is de turbo aan vervanging toe.

*) Aan te bevelen voor alle stekkerverbindingen.
Rubber afdichting in elk vrouwtjes-stekkerdeel niet verliezen.
Kabelboomstekker aan DME-unit pas loshalen nadat accu min-pool is losgehaald,
anders mogelijk onterechte opslag van storingen.

ik ben nu bezig met de egr uit elkaar te halen, klep zit geheel vast dus ga het vandaag schoonmaken, ook de inlaat ga ik schoonmaken en de bovenstaande puntjes eens controleren, heb maandag een nieuwe luchtmassameter dus hoop dat dan alles een beetje goed is

kenney1988 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.