hallo,
ik heb opzich geen probleem,maar het kan er wel 1 worden:
ik ben vandaag aan het surfen geweest op het internet om te kijken hoe ik de egr-klep kan reinigen en waar deze zich bevind.
nu heb ik gevonden wat ik zocht,maar het verhaal ging nog wat verder.
er gaan allerlei "spook"verhalen rond over swirl flaps die af kunnen breken en je je motor kunnen kosten.
het alternatief zou zijn om de swirlmflaps te verwijderen,maar deze zitten er toch niet voor niks lijkt mij zo!!
heeft iemand hier ervaring mee of mischien een alternatief en heeft mijn auto (318D augustus 2004) deze "slechte"kleppen ook??
ik hoor graag van jullie.
mvg.martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schijnt dat de swirl flaps niet een bijzonder sterke functie hebben. Van wat ik gehoord heb zijn swirl flaps bedoeld om onderin een klein beetje meer koppel te genereren.
ik hoor veel verschillende dingen,zo zouden de bmw s van dit bouwjaar geen vlinderkleppen hebben.belletje naar de dealer maar !
12 jaar
--- Bericht wegens omstandigheden verwijderd ---
12 jaar
ik heb de dealer gebeld en die zegt dat er in dit type bmw van dit bouwjaar geen swirlflaps zitten alleen in een 5serie !!ga toch de boel maar even los halen als het toch schoongemaakt moet worden.
12 jaar
Ik heb de swirlflaps (530d) er wel uitgebouwd. En ik kan je vertellen dat ze er beroerd bij hingen. De eigenaar voor mij heeft de motor gewisseld juist door afbreken van zo een klepje. Kosten 12000 euro.
12 jaar
Naar mijn weten zitten ze er wel voor in....
Patje, kan best dat ze er daarvoor in zitten maar ze veroorzaken meer ellende dan goeds
12 jaar
Ik bedoel dat ze wel in die motor gemonteerd zitten en niet alleen bij een e60 5 serie....
ik heb de dealer gebeld,die zegt dat de kleppen niet los te krijgen zijn en een heel nieuw inlaatspruitstuk lijkt me wat overdreven,dat geeft alleen uitstel van problemen!
12 jaar
Gewoon klepjes eruithalen....
ik ben in het bezit van een 330D en heb ze ook verwijderd voor de zekerheid, in de nieuwere typen spruitstukken zijn steviger varianten gemonteerd die dit probleem niet meer hebben.
12 jaar
het verwijderen van de kleppen heeft een negatieve invloed op de souplesse van de motor, met name in het onderste toerengebied. Bovendien vergroot het de kans op vervuiling van het inlaatspruitstuk, wat de prestaties ook niet ten goede komt. Een beter advies is dan om de kleppen preventief te vervangen door de nieuwe versie ervan, dat betekent alleen wel dat het complete inlaatspruitstuk vervangen moet worden.
Zo snel als mogelijk verwijderen die rotte flaps als die motor je lief is. Ze sneuvelen bij bosjes en BMW geeft geen 'coulance' bij kapot gaan.
ik heb vandaag de EGR klep gereinigd(die was voor de helft dicht gekoekt) en het inlaatspruitstuk volledig verweiderd en gereinigd,en tevens wilde ik de swirl flaps verwijderen,MAAAARRRRRRR
IN EEN BMW 318D UIT 2004 ZITTEN GEEN SWIRLFLAPS EN HEBBEN ER OOK NOOOOOIIT GEZETEN !!!!!!!!!!!!!!! dus.....probleem opgelost.(dealer had dus toch gelijk)
alles bij elkaar zo'n 5 uur werk en vrij makkelijk zelf te doen.
gr.martin
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar