BMW 5-Serie: bmw 5-serie 525d 2005 vervelende can bus storing.

Brandstof: Diesel, Motorcode: diesel

Ik heb een probleem met een e60 525D 2005 en kan de storing niet achterhalen, wie weet heeft iemand deze storing hier al eens gehad,

Als je de auto smorgens wilt starten (startmotor draait motor slaat niet aan) springt meteen het rode automaatbak lampje aan en tevens melding brandstofpomp regeling failt en dsc lampje brand en ook nog eens het cruise-control lampje je kunt zolang doorstarten maar slaat gewoon niet aan.
Als je geluk hebt kom je over een uurtje terug en starten lopen zonder storingen zonder problemen rij je er zo mee naar frankrijk en terug, je kunbt hem ook weer af zetten en starten maar wacht je weer een uur heb je kans dat hij je weer gewoon laat staan, weer meldingen weer niet aanslaan.

Uitlezen bij de dealer: Can: boodschappen motorgegevens ontbreken van dme/dde , egs , ihka , brandstofpomp, warmtestroommotor, koelvloeistoftempratuur, verbruikerbesturing en accuspanning onjuist ontvanger ihka,zender dme/dde.

Wat opvalt is als de storing aanwezig is de tester de dde/ecu verdomd om uittelezen,

Maar waarom komt het probleem niet voor als de auto het eenmaal doet, maar pas weer na afzetten en weer op contact (soms,dit is ook niet altijd)

P.S voertuig is al voorzien van compleet nieuwe software.

Mvgr Dieter,

onnut

Geplaatst door onnut (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

arj (0), 12 jaar geleden

Hij krijgt dus op eea wijze geen brandstof, vreemd.

Bij een 330 diesel eens een soortgelijk iets gehad, gingen alleen geen storingslampjes branden maar auto sloeg gewoon domweg niet aan, wel rondgaan maar nooit aanslaan.
Kon zijn dat je een uurtje later terugkwam en dan ie het dan wel deed, soms ook plotseling onderweg stilvallen en ook niet weer aan te krijgen.

Probleem was een draadje van de injector welke de isolatie afgeschuurd was, draadje opnieuw geisoleerd en probleem nooit weer gehad. (was bij injector no 6 tegen schutbord, hier zit een ijzeren beugeltje waar de draden vd injector langs lopen, draad kwam er dus soms wel en soms niet tegen> kortsluiting en injectie computer gaat onmiddelijk uit en spuit dus niet in, gevolg> wel rondgaan maar niet aanslaan.

weet niet of dat het is maar je kunt altijd even je kap vd motor halen en kijken of de injector draden geen sluiting maken tegen het blok.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.