Koelwater blijft koken na vervanging van waterpomp, thermostaat, radiator. Ook zit er een nieuwe koppakking in. Elektrische waterpomp werkt, kachelkleppen slaan aan. Koelsysteem is proper. Verwarming binnen komt goed warm. Motor werd ook goed ontlucht. Zelfs zonder thermostaat gaat hij koken. Iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Circuleert je koelwater voldoende? radiateur inclusief nieuwe dop? Kop gevlakt na vervanging koppakking? juiste koppaking gemonteerd?
Waarom is de koppakking vernieuwd? Voor deze klacht ook?
Verkeerde koppakking?
Radiator gemonteerd met nieuwe dop. Kop is gevlakt en afgeperst en een speciaalzaak in cilinderkoprevisie heeft de correcte koppakkingsset meegegeven.
Koppakking is vernieuwd nadat expansievat is opengesprongen en 1 cilinder had maar 2 bar compressie.
Na vervanging hebben alle 6 de cilinders 11 à 12 bar compressie.
De wagen rijdt normaal op LPG en gaf ook altijd back-fire. Nieuwe en hardere klepzittingen laten monteren.
Gisteren een nieuwe visco koppeling besteld. Deze blijkt ook stuk te zijn. Maandag wordt deze vervangen.
Wat ik ook wel gemerkt heb is dat als de thermostaat erin zit deze stationair niet open gaat. Wanneer er gas gegeven wordt na een eind wel.
Het zijn vervelende auto's om te ontluchten. Boor eens een extra gaatje in de thermostaat?
Zelf geef je aan dat hij zelfs zónder thermostaat aan het koken slaat en eigenlijk kun je een auto zonder thermostaat moeilijk beoordelen omdat de doorstroming dan juist te hoog is.
Toch: haal je waterpomp toch eens los, die waaiers zij gewoon een zwak punt. Orgineel van alu en imitatie van plastiek.
succes! en laat horen svp en je ziet dat vele met je meedenken.
Zie je het water bij de radiateurdop circuleren bij draaiende motor .? Verder kookt die vloeistof echt of loopt de druk gewoon op door een lekkage .
De vloeistof snuffelaar even er bij houden.
Succes.
"Gisteren een nieuwe visco koppeling besteld. Deze blijkt ook stuk te zijn. Maandag wordt deze vervangen."
Vergeet niet dat de visco wordt "aangestuurd" door de warmte van de waterpomp.
De bak om de radiateur is ook nodig voor de juiste luchttoevoer.
Ook eens meegemaakt dat de condensor zo verstopt was dat zelfs een nieuwe radiateur niet goed kon koelen.
Hij zal toch wel airco hebben?
Heb je een infra rood meter?
we horen graag, succes.
Het zijn moeilijke auto's om te ontluchten. Als dat niet goed gebeurd is, gaat hij inderdaad koken.
Ook moet het systeem goed zijn druk houden (dus zeker dop goed vastzetten). Het water komt dicht tegen de 100°C en zo kan er op sommige hete punten dampvorming optreden als het systeem niet goed op druk blijft. Eens dit begint, wordt het koelwater naar buiten geduwd en kookt hij uiteindelijk lee.
Als je niets anders vindt, ik heb ooit meegemaakt dat er vloeibare LPG via de verdamper in het koelwater raakte. Daar verdampt dat natuurlijk, wat het koelwater naar buiten duwt. Zou je waarschijnlijk moeten kunnen ruiken.
12 jaar
Opgelost! Bleek dus de oa viscokoppeling te zijn. En de dop moet inderdaad op de radiator zitten zodat het systeem zijn druk kan opbouwen. Na een tijdje stationair draaien ontlucht hij zo automatisch de laatste lucht aanwezig in het circuit.
Bedankt voor de oplossingen!
fijn dat het opgelost is!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar