Motor was stilgevallen terwijl hij stationair liep,na herhaaldelijk proberen te starten toch terug aan de gang gekregen.bij thuiskomstviel hij terug stil en daarna niet meer aan de gang te krijgen.
Motor krijgt onsteking (bougie uitgedraaid en deze vonkt,bougies zijn wel droog),Motor krijgt benzine (toevoer op verdeelrail injectoren losgemaakt),krukassensor vervangen,nog steeds geen resultaat.Het lijkt of alle injectoren geen benzine verstuiven)
Iemand enig idee waar te zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De injectoren worden door de ECU massa geschakeld..
Op 1 kabel per injector moet je de accuspanning meten..
Laat hem anders eens uitlezen..
Meet op beide kabels (2per injector) slechts 2 Volts (zonder te starten)
Is het de nokkenassensor niet die bepaald wanneer er een puls aan de injectoren moet gegeven worden?
13 jaar
Nee, het is de ecu die bepaald wanneer er een puls aan de injectoren gegeven wordt.
Dat moment wordt bepaald aan de hand van het toerental, de inspuittijd en de krukaspositie.
2 Volt is wel heel erg weinig. Slecht contact en/of een kortsluiting in de bedrading van de injectors.
Controleer je ECU relai eens..als het goed is zitten er 3 naast elkaar onder een zwart afdekkapje, ene voor de ECU - Lambda verwarming en de ander is voor de brandstofpomp.
Doe de meting eens anders, volgens mij werkt dat niet goed wat je nu gedaan hebt, gewoon 1 pen van de multiemeter op de massa houden, en de andere pen ervan op 1 kabels van de injectoren, wat meet je nu ??
13 jaar
[quote=stefan84]Controleer je ECU relai eens..als het goed is zitten er 3 naast elkaar onder een zwart afdekkapje, ene voor de ECU - Lambda verwarming en de ander is voor de brandstofpomp.
Doe de meting eens anders, volgens mij werkt dat niet goed wat je nu gedaan hebt, gewoon 1 pen van de multiemeter op de massa houden, en de andere pen ervan op 1 kabels van de injectoren, wat meet je nu ??[/quote]
Heb de meting zoals jij beschrijft reeds zo uitgevoerd,meting is 2V ,ondertussen gevonden dat enkele kabels verderop in de kabelboom naar de stekker (kastje linksvoor)kortsluiting gemaakt hebben,heb deze kabels vernieuwd maar meet nog steeds maar 2V,auto slaat niet aan.
13 jaar
Dan zoek maar eens verder in de kabelboom, vanzelf krijg je geen kortsluiting, waarschijnlijk zijn er nog meer kabels beschadigt / kapot of tonen een breuk..
Die 2 Volt die je meet kan daar goed mee te maken hebben..
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar