Op het instrumentenpaneel blijft de storingslamp branden van het rechter achterlicht (lamp defect). Echter de lampen zijn goed.
Het volgende is al geprobeerd:
- lampen van linkse unit in rechter unit gezet
- nieuwe lampen geplaatst
- connector (na veel moeite los gekregen) en die was schoon en zag er normaal uit
- kabels bij de unit zagen er ook goed uit
- computer gereset door de + en - kabel 1 minuut met elkaar te verbinden
Heeft er iemand een idee waar de storing in kan zitten.
In het begin duurde het soms langer voordat de melding verscheen. Nu gebeurt het telkens een paar seconden na het starten.
grt,
René
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer de massa verbindengen vooral in de stekkers
Ligt een beetje aan het type achterlicht dat je hebt maar het checkcontrole systeem van deze auto's is heel erg gevoelig. Als je losse lamp houders hebt (Dus elke lamp een eigen kunststof houdertje) dan zit het vaak daarin, je zou de contactjes van deze houders iets kunnen verbuigen zodat ie beter klemt, als je een oud type achterlicht hebt moet je er voor zorgen dat de lampen goed stevig vastzitten en er goed op letten dat er geen corrosie op de contacten van de lampen zit.
gr Martin
In het achterlicht zitten allemaal enkelvoudige lampen en de verbindingen zijn brede metalen sporen.
Ik heb een extra massakabel gelegd van de minspoor in het achterlicht naar het centrale massapunt dat dicht bij de unit zit en de connector ingespoten met contactspray.
Verder de contacten van de lampvoetjes wat strakker gezet. Het mocht allemaal niet baten.
Ik geloof wel dat het in de contacten zal zitten, waarschijnlijk in de connector.
Jan en Martin bedankt voor de tips.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar