Hallo,
Een BMW 530 D - Automaat 2002 -Sedan - M-techniek - met de volgende problemen:
Soms niet starten, 20 x proberen, niet aan de praat de krijgen - met een klein beetje start-pilot wel (niet mijn favoriet produkt).
Soms 20 x starten en geen probleem. Wat ook voorkomt is 1x maal starten en dan loopt de motor, daarna niet meer aan de praat te krijgen. Na 2 of 3 uur wachten start deze terug
Als deze 's morgens start, de eerste 60 seconden zeer slecht draaien en max 3000 tr/min (noodloop), na 60 seconden draait de motor beter en is er eigenlijk vol vermogen (of toch gedeeltelijk).
Als de motor goed draait gaat dat echt goed vooruit. Geen abnormale rook bij warme motor.
Wat is er al getest:
Aanvoerslang losgemaakt aan de brandstoffilter en contact opgezet, brandstof opgevangen. Komt er wel uit, maar ik vind niet met zeer veel druk.
Foutcodes uitgelezen- geen gevonden (TEXA) - (laadstroom batterij, maar heeft niets te maken met het probleem)
Raildruk stationair gevraagd en gemeten stationair zijn idem (486 Bar). Bij gasgeven in neutraal kom ik op ongeveer 750 à 800 bar.
Brandstofdruk opvoerpomp uitgelezen (TEXA) is deze 2.8 bar en bij gasgeven gaat deze naar 2.2 bar (3000 tr/min).
Zekeringen zijn ok
Injectorrondlooptest niet gedaan, gaat niet met dit toestel.
Iemand nog sugesties ?
Alvast bedankt,
Steven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je al een retourlektest op de verstuivers gedaan?
Beste,
Check eens even de Toerentalsensor of daar zich geen problemen bevinden? Het is gekend bij de BMW 530D dat zich daar wel problemen kunnen voordoen.
Groeten,
15 jaar
Nog een oplossing gevonden Steven?
hij zoekt de sensor nog
Probleem is ondertussen opgelost.
Brandstofpomp vervangen onder bestuurderstoel, druk was maar 2.2 bar stationair ipv 4.4 bar. Brandstofpomp in de tank zat vol vuil en residu van "huishoud" diesel.
Probleem opgelost. Volgens BMW dienden de opvoerpomp en de 6 injectoren vervangen te worden.
Foutmelding van te groot regelverschil was de uitgelezen fout.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar