BMW 5-Serie: bmw 530d automaat problemen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3000

ik heb problemen met mijn automaat hij schokt af en toe met schakelen maar ,niet altijd doet dit voor

ik zal bij begin beginnen hij schokte van 2 naar 3 en als ik hoog in de toeren zat in zijn 4 naar 5 was het ergste
toen deed die net als er dat de auto werd af geremd en weer los gelaten was toen schakelde die over naar 5
maar dat ging met hele zware krachten door de auto heen

en toen besloten de bak te laten reviseren bij een erkend bedrijf
maar wat doet die nou nog steeds het zelf maar met lichte schok als voorheen en als ik 90 km rij en gas terug doe en ongeveer bij 60 km weer gas wil geven dan schud de auto en als ik heb terug laat schakelen naar 4 is
het over of als ik bij die 60 km in zijn 4 rij is er nix aan de hand
en als ik 60 km rij en gas terug doe en de toerenteller net boven 1000 toeren rij is het goed maar als die net onder de 800 toeren is gaat de toerenteller op en neer naar bv naar 900 toeren tot dat ik stop
en als ik op de snelweg rij heb ik een trillening bij gekregen bij 110km tot 125 km dan is het over
of het nou door de revisie komt ik weet het niet
en als ik 'smorgens weg rij bij 1500 toeren gaat de auto van zich zelf gas geven tot 2000 toeren
en na 5 min is het weet in het orde


dus als er iemand een idee over heeft is het welkom
want ik ga weer terug naar de garage over een week was nu te druk bij ze
mijn idee het heeft iets met de koppelomvormer te maken ivm de toerental dat schommeld
of te laag olie nivieo
dus alles is welkom dan kan ik met de garage er over hebben


mvg Silverbullet

silverbullet

Geplaatst door silverbullet (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Volgens mij is het meer een motor-probleem dan een bak-probleem.
De motor-ecu bepaalt hoeveel diesel er wordt ingespoten (waardoor het toerental stijgt) en niet de bak-ecu.
Vraag eens een 2nd opinion bij een (andere) BMW-dealer.

silverbullet (0), 14 jaar geleden

oke maar voor de revisie had ik dat probleem met me toerenteller niet dat die schomelde
en dat die bij 60 km gaat schude en het heeft iets met de lochup te maken denk bij me zelf daarom
gaan ik uit van de bak voor de revisie alleen schokken bij schakelen en bij 4 naar 5 hard schakelen











mvg Silverbullet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.