Hallo allemaal,
kan iemand mij adviseren wat dit kan zijn:
Een tijd terug begonnen de volgende storingen in mijn auto voor te komen:
electronica storing
drive storing
abs storing
transmissie storing
ruitenwisser storing etc etc
Op da moment lichten een paar waarschuwinslichten op, ruitenwissers gaan vanzelf aan of niet aan, richtingaanwijzer doet het niet meer, snelheidsmeter en toerentalmeter gaan op en neer. Na een paar seconden gaan de foutmeldingen uit en doet alles het weer normaal. Soms komen de meldingen om de minuut en soms om de 5 minuten.
Qua rijstijl gebeurt er niks, hij houdt niet in, hij remt normaal, gas geven zonder problemen. Bij de dealer hebben ze bij het uitlezen 58 storingen uitgeprint (waaronder een k-can storing???). Maar ze konden niks vinden. Pas medio januari kan ik weer terecht, maar alleen de onderzoekskosten zullen rond de 500 euro bedragen (volgens de dealer).
Als ik de 2 dagen niet start dan is mijn accu leeg. Onlangs een nieuwe accu van 100 ampere gekocht, wederom hetzelfde probleem als ik de auto niet dagelijks start. Als ik hem via de startkabels opstart en er 15 minuten mee rij en de motor uitdoe dan kan ik hem daarna gewoon weer normaal opstarten, dus hij laadt wel de accu op...(Ik heb wel gezien dat de bekabeling voor de regensensor los ligt binnen het plastic, ooit was dit denk ik kapot gegaan en heeft de vorige eigenaar het niet gerepareerd en de kabels gewoon losgelaten in het hulsje onder de achteruitrijspiegel. Weet niet of dit er wat mee te maken heeft)
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Tevens wilden wij van het weekend een paar dagen naar het buitenlad, kan ik een rit van 500 km maken? Gaat dit misschien niet over naar een mechanische storing?
Alvast bedankt voor jullie tijd...
groet,
Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi Johan,
jou auto trekt gewoon ergens veeeel te veeeel stroom weg!
dat moet je eerst gaan oplossen, het zal mij niks verbazen als da andere storingen dan ook zijn verholpen.
9 van de 10x zit dit in achteraf ingebouwde acc. zoals radio's, navigatie's, carkits, stinger enz....
breng de auto eerst ff naar een auto electronica specialist, wellicht heeft deze de oorzaak van het stroomverbruik binnen 1 a' 2 uur gevonden en kost dit slechts 100,- als het daarna nog niet verholpen is, kun je altijd nog naar die dure merkdealer...
gr. kronenburg
hallo Kronenburg,
bedankt voor je reactie.
Hij trekt inderdaad veel stroom weg. Als ik hem parkeer dan haal ik de plus draad van mijn accu af en de volgende dag als ik hem weer erop zet krijg ik de gehele dag geeneen foutmelding?!
Bedoel je met een auto electronica specialist een inbouwspecialist ?
groet,
Johan
13 jaar
Hallo,
ik heb juist hetzelfde probleem gehad, maar heb de oplossing gevonden.
De MPM module is nat geworden en kan zelf verbranden. Deze bevindt zich in het koffer onder de bak waar normaal gezien het reserve wiel moet zitten.
Ook kan de batterij plat geraken omdat deze kortsluiting geeft.
Mij was gelukkig niet verbrandt, ik heb de module schoon gemaakt ( deze zat volledig vol met water) en werkte terug perfect.
Meestal kom het water in het koffer via de schijfdak.
Groeten
kim
13 jaar
dynamoregelaar heeft de storingen veroorzaakt. de regelaar is vervangen en alles werkt weer naar behoren.
dank allen voor hun bijdrage.
Groet!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar