BMW 5-Serie: BMW 535d 2005 Roetfilter

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 535

Beste mensen,

Ik heb het idee dat mijn roetfilter langzamerhand een beetje verstopt zit te raken. Zelf heb ik een lege roetfilter gevonden om hem eronder te zetten. Maar zou ik dit wel moeten doen?

De BMW software specialist wil de Roetfilter regeneratie na vervanging niet wegschrijven, want hij schijnt tegen te zijn om een lege roetfilter te plaatsen, omdat een bi-turbo juist ook een beetje tegendruk nodig heeft.

Ik twijfel nu of ik die lege roetfilter wel of niet moet plaatsen?

Graag hoor ik ervaringen en uw mening. Zodat ik straks met een gerust hart op vakantie kan gaam met deze Auto...

Kaya007

Geplaatst door Kaya007 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

Een leeg roetfilter zonder software aanpassingen levert je een brandende foutlamp op. Lijkt me geen oplossing.

Waarom denk je dat het roetfilter verstopt begint te raken? En wat dacht de BMW-specialist hier over?

Kaya007 (0), 8 jaar geleden

Hij regenereert te vaak en het schakelen verloopt niet echt soepel. Als ik een lange afstand rij rond de 3500 toeren voor ongeveer 20 min lang en het roet een beetje verbrand, dan schakelt ie weer perfect. Ik wil hem gewoon weghalen, maar de BMW specialist in Lijnden (niet dealer) raad het af om de roetfilter deruit tehalen bij een Bi-Turbo omdat deze kennelijk tegendruk of zo nodig heeft (hoor ik voor het eerst trouwens).

Dus graag wil ik weten of iemand speciefiek ervaringen heeft met het verwijderen van een roetfilter van een 535d bouwjaar 2005 en niet van een 530d omdat deze maar 1 turbo heeft... :)

carlosvdk68 (0) PRO, 8 jaar geleden

Als je roetfilter verstopt raakt gaat ie gelijk in storing, krijg je melding van..direct..ook bij de TUTop motor.
Als je deze melding niet krijgt, fijn laten zitten. (tegendruk, stationair en bij afregeltoeren kun je uitlezen event)
Het inhouden wat je verneemt heeft een andere oorzaak, heb je hem al eens uit laten lezen?
Het probleem is vaak een paar defecte gloeibougies (ja..deze gloeien permanent ook bij 200km/h bijv) dan gelijk het relais erbij vervangen.
Tevens bij de TUTop motor zijn de vacuumslangetjes van de turbo's vaak een probleem, deze zijn bijna altijd poreus.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.