close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: BMW E61 hevig trillen bij remmen.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 525d

Beste professionals / particulieren.

Ben een beetje ten einde raad vandaar hier mijn bericht.

Heb binnen staan een 525d E61 uit 2005 met probleem: hevig trillen voorzijde auto en stuur bij remmen. Meer snelheid harder trillen , pedaal harder indrukken en dan wordt het iets minder. Pedaal trilt niet.

Auto kwam binnen met deze klacht en daarom hebben we remschijven en blokken voorzijde vervangen met nieuwe , geen originel BMW onderdelen.

Klacht leek nog erger , schijven en blokken vervangen door ander merk , nieuwe spullen , klacht blijft.

Wiel Naven vervangen , klacht blijft.

Speling stuur huis , stuurhuis vervangen incl spoorstangen en spoorstangeind met kogel. (Link en rechts) geen effect.

Voorste draagarm rubbers vervangen (trekstang) klacht blijft.

Wielen (niet origineel BMW maar op de balanceermachine niks raars mee aan de hand) met nieuwe banden B merk. Van voor naar achter gewisseld en direct gebalanceerd. Geen effect.

Auto uitgeleind en klacht is nogsteeds aanwezig.

Nu heb ik hier en daar gehoord: monteer maar originele BMW schijven en blokken , ik geloof er niet in naar 3 setjes schijven en blokken dan wel van een B merk maar toch.

Iemand nog suggesties?

Bij voorbaat dank , team Melvin Custom Motoren / 024 Auto's & Motoren te Heumen.

Geplaatst door

MCmotoren (0)
badge

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

En de bevestiging van de schokdempers/veerpoot bovenin.

Gecontroleerd en geen speling ook niet als hij op een 2 kolom staat met wielen vrij. Zowel voor achter links rechts en boven onder geen milimeter. Wielen zijn trouwens netjes met moment aangetrokken niet met lucht. (Sinds ik de auto in onderhoud heb en dus ook sinds de nieuwe naven)

MCmotoren 0
badge

9 jaar

Ook op de "APK manier" geen speling in wiel meer te bespeuren sinds het nieuwe stuurhuis.

MCmotoren 0
badge

9 jaar

Zo te lezen heb je al veel onderdelen vervangen die normaler wijs het probleem op zou moeten lossen.
Maar ff terugkomend op de niet originele wielen, is de passing op je naaf goed? Niet te veel speling?
Zijn er pasringen gemonteerd tussen velg en naaf?

Herman BMW 0
badge

9 jaar

Hallo Herman.

Wielen zitten zonder pasringen op de naven dit omdat de wielen precies over de naven passen zonder speling.

MCmotoren 0
badge

9 jaar

Klinkt inderdaad raar dat je originele schijven en blokken moet monteren, maar wij hebben ook (wie niet zou ik haat zeggen) wel eens een BMW met trillende remmen gehad. Soms de schijven aan de auto afgedraaid en dan was het probleem tijdelijk over, maar kwam dan toch weer terug na verloop van tijd. Kwam doordat de zuigers van de remklauw wat te zwaar gingen en bij een lange rit de remmen ietsje aansleten en de schijven blauw werden van de hitte.

Maar laatst een 3-serie diesel met universele schijven en blokken gemonteerd en trillen als een gek. We hadden ze van Brezan en daar gevraagd of ze geen betere kwaliteit hadden en die hebben toen schijven voor ons geregeld die stil zijn en nu al een half jaar blijven. ( Zou zo maar kunnen dat ze die bij de dealer hebben gehaald, maar weet dat dus niet)Ik weet niet zeker meer welk merk, maar zou zonder meer eens vragen bij je leverancier om andere kwaliteit renschijvben, aangezien BMW daar gevoelig voor is.

memos 255
badge

9 jaar

Eens in de zoveel tijd heb je zo'n auto.alles wat je al hebt vervangen had het inderdaad kunnen zijn.
Ik zou ook de klauwen nog eens goed checken ook op speling en op vastzittende zuigers.
Maar als eerst de wielen wisselen met een andere auto, ik heb het met een e60 meegemaakt dat er een canvas breuk in een (RunFlat) band zat, ik zou toen zweren dat het een remprobleem was..niet dus.

carlosvdk68 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.