BMW 3-Serie: bmw dme foutcode ?

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: M3 3L

Weet er soms iemand wat de foutcode=> "206 Knock-regulation check" betekend

beste groeten

arya

Geplaatst door arya (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

hodejong (0) PRO, 15 jaar geleden

P0206 Storing in Injectorcirquit injector 6, waarschijnlijke oorzaak:bedrading, injector, motorregelmodule

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

hodejong, code 206 is niet hetzelfde als P0206. Zeker als je naar het bouwjaar kijkt, in 1993 bestonden er nog geen P-codes.
arya, er is een probleem met je pingel-sensor of bekabeling van de pingel-sensor.

arya (0), 15 jaar geleden

Ok, dank u wel

arya (0), 15 jaar geleden

Kan die foutcode veroorzaakt worden door een defecte/slechtwerkende bobijn?

duc998s (0) PRO, 15 jaar geleden

nee,geen bobinestoring,tussen je cylinders aan de inlaatkant zit in het midden (gietijzeren gedeelte) zit een
ronde sensor met een draad eraan, met in het midden een m8 bout (sleutel 13) dat is de pingel/klop sensor
deze registreert pingelen vd motor en verstelt afhankelijk van je benzinekwaliteit je onsteking...als deze een
storing geeft is...of de sensor defect..of er is een mechanisch defect (kloppen vd motor)
succes gr C

arya (0), 15 jaar geleden

[quote=duc998s]nee,geen bobinestoring,tussen je cylinders aan de inlaatkant zit in het midden (gietijzeren gedeelte) zit een
ronde sensor met een draad eraan, met in het midden een m8 bout (sleutel 13) dat is de pingel/klop sensor
deze registreert pingelen vd motor en verstelt afhankelijk van je benzinekwaliteit je onsteking...als deze een
storing geeft is...of de sensor defect..of er is een mechanisch defect (kloppen vd motor)
succes gr C[/quote]
Is die sensor uit te meten, want in de catalogus kost ze wel wat geld?50 euro per sensor en er zijn er 3.

Nog een vraagje:, pingelen kan dat door versleten zuigerveren veroorzaakt worden want als ik naar4000- 4500 toeren ga is er eventjes een soort zoemend geluid en voorbij de 5000 toeren is het weg.

duc998s (0) PRO, 15 jaar geleden

zit er maar 1 in hoor (6 cyl heeft er 2..)
meten kun je eigenlijk alleen echt goed met de BMW uitleesapparatuur,daar zit een diagnosemoduul in
hoe de werkwijze mbt testen is..
makkelijkst is er een op de sloop te halen en deze erin te zetten,let wel op het aanhaalmoment anders is ie zo weer defect!!
En nee versleten zuigerveren ''ziet'' ie niet,ook geen zoemend geluid,wel een harde tik,van bijv een kantelende
zuiger oid,of een onregelmatige verbranding door bijv. veel koolaanslag
gr C

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.