close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: BMW E21 14 bar compressie?!

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Benzine, Motorcode: M10

Hallo allemaal,

Ik heb een BMW E21 316 1800 Bouwjaar 1981.
Met deze wagen heb ik problemen bij het optrekken. We hebben de carburator uitgekuist, geregeld en membraam bekeken.
De ontsteking op punt gezet en de compressie gemeten. Ontsteking en carburatie halen niets uit :s
Bij het meten van de compressie gaven alle cilinders een waarde van 14bar! Volgens internet mag dit maar 9,5 zijn?!
Ik heb me laten vertellen dat zo een hoge compressie zou kunnen zorgen voor een slechte ontsteking. Zoja, wat moet ik veranderen?
Andere bobine, evt speciale bougies?

Mvgn, tjet

Geplaatst door

Tjet (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

14 bar lijkt me wel een beetje erg veel. Vraag me af of de compressiemeter wel de juiste waarde geeft. Lijkt me niet.
Vraag is: is dit er een met een Solex carburateur of met een Pierburg? Bij de laatste trok de rubbervoet nog wel eens ovaal met alle nare gevolgen vandien.
Hoe hoger de compressie, des te beter moet de ontstekingsinstallatie zijn om te ontsteken. Dus niets aan veranderen.
Bekijk de bougiestekkers heel goed op haarscheuren en/of breuken. Deze slaan nog wel eens door. Zet de bougies op 0,8 tot 0,9 mm.

"De ontsteking op punt gezet ....." Hoe?

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

beste petje,

De ontsteking heb ik van een maat laten regelen. Dit gebeurde met een stroboscooplamp.
Wij dachten ook dat de compressiemeter stuk was. We hebben dus de bougie's uit een 911 gedraait van '68. deze gaf 10 bar. Dit is toch een normale waarde.
bedankt voor uw snelle reactie.

mvg, tjet

PS: het is een pierburg carburateur. (ik heb gehoord dat dit geen al te beste zijn, klopt dit?)

Tjet 0

16 jaar

is de kop al eens gevlakt van deze auto ? misschien door zijn vorige eigenaar en vandaar de hogere compressie..probleem zal waarschijnlijk aan de ontsteking(tijdstip) of aan de carburateur liggen.

Stefan

stefan84 0

16 jaar

na 1 keer vlakken zal de compressie niet zo hoog worden
hebben ze niet lopen of een andere/verkeerde kop gemonteerd (ooit bij een vorige eigenaar)

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.