BMW e30 : bmw e30 325 i loopt niet

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325i

ik heb een bmw e30 325i uit 87 zonder kath en heb het volgende probleem: auto is rijdende weg er mee opgehouden begon te stotteren en knallen. kreeg de auto startende weg niet aan alleen met slepen wou hij aan maare30 325i liep dan niet goed knallen en stotteren zwarte rook etc. verdeler kap rotor bougies en kabels vervangen geen verschil andere bobine geprobeerd helpt niet nu wil motor helemaal niet meer lopen heb kwa voltage de aansturing op bobine vergeleken met 320i uit 88 aansturing is gelijk maar krijg geen vonk uit bobine. wie kan me helpen kom er niet meer uit wat kan het nog zijn massa motor? heb ook de 2 krukas positie sensoren op de bak ook al vervangen.

hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet jasper ebregt

jasper-ebregt

Geplaatst door jasper-ebregt (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

marco7126 (0) PRO, 13 jaar geleden

krijt de bobine wel puls signalen anders zou ik aan de bdp sensor denken evt ecu stuk

jasper-ebregt (0), 13 jaar geleden

dank je voor je snelle reactie. die pulssignalen kan ik niet goed meten met multimeter of wel daar heb ik een scoop voor nodig. en bdp sensor bodoel je de sensor voor op krukaspoulie voor ontst. tijdstip toch of niet.

met vriendelijke groet jasper ebregt

marco7126 (0) PRO, 13 jaar geleden

kunt het ook controleren met een led tester spanningszoeker met een led moet gaan knipperen

jasper-ebregt (0), 13 jaar geleden

okey dank je wel zou het ff proberen vanavond. alvast bedankt ps als hij niet knippert ligt het dan aan de bdp sensor of is de computer dan naar de maan.

met vriendelijke groet jasper ebregt

marco7126 (0) PRO, 13 jaar geleden

dan zou ik eerst de weerstand van de sensor meten en dan op de ecu of daar weg wel een puls weg komt zit deze ecu onder de parafan???? dan is de kans grrot dat de ecu stuk is maar eerst de sensor controleren en daarna de spanningen op de ecu kan altijd nog een zekering relais zijn zou er wel even eem schema bij nemen

jasper-ebregt (0), 13 jaar geleden

mijn ecu zit boven het dashbord vakje. heb zekeringen en relais gecontroleerd niks kunnen vinden. heb de twee krukas positie sensoren gemeten heb een er van vervangen en vorig jaar de andere al weerstanden zijn binnen de toleraties.

met vriendleijke groet jasper ebregt

jasper-ebregt (0), 13 jaar geleden

ik heb nu ook met led lamp pulse signaal gecontroleerd op de bobine blijft eigenlajk constant branden maar als je goed kijkt zie je hem heel licht flikkeren moet hij echt heel duidelijk aan en uit gaan?

met vriendelijke groet jasper ebregt

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

komt de toerenteller uit de nul-positie bij starten?? zo niet,95% zeker bdp sensor. meet je op de diagnose stekker op de motor ergens 5 Volt?

jasper-ebregt (0), 13 jaar geleden

de toerenteller komt niet uit de nul positie bij het starten. en ik meet op diagnose stekker op 2 punten 5 volt en op 3 13a14volt en op een punt iets van 2 volt. en met bdp sensor bedoel je de sensor op bak die signaal pakt van het vliegwiel heb daar namelijk twee zitten 1 heb ik net vervangen en de andere is een jaar terug net vervangen.

Met vriendelijke groet jasper ebregt

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

zit/zat er een alarmsysteem op??

jasper-ebregt (0), 13 jaar geleden

nee voor zover ik weet zit of zat er geen alarm op heb kabelboom er uit gehad ben ook geen alarm tegen gekomen zit alleen een centrale deurvergrendelings systeem op maar zit geen start blokkering op voor zover ik weet. ben bang dat mijn ecu aan schijt is.

met vriendelijke groet jasper ebregt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.