close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: geen vermogen 325 cabrio

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325

heb pas geleden een auto gekocht maar deze auto komt niet op vermogen en gebruikt nu veel benzine
ben er later achter gekomen dat die ongeveer 1,5 jaar stil stond
gelijk de bougies en de luchtfilter en de benzine filter vervangen
we dachten de luchtmassameter maar bij een andere luchtmassameter zelfde probleem
3x injectie reiniger ingedaan geen verandering

bij de bake boer geweest die zij je bak schakeld goed op tijd het zit niet in bak

kat is leeg bij de vorige eigenaar gebeurt

bij het gas geven lijkt het er op dat die ergens lucht zuigt

bij het schakelen (automatisch) houdt die extra veel in

auto is twee keer uitgelezen maar gaaf niks aan

daarna de hele uitlaat los gehaald maar de probleem blijf

nu hoor ik dat de bobine's niet goed kunnen zijn


wie kan mee verder helpen

Geplaatst door

bmw 325i aut cabrio (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Luchtlekkage kun je opsporen met behulp van een spuitbus remmenreiniger.
Spuit op alle verdachte plekken - slangen en pakkingen in/bij/om het inlaatspruitstuk.
Gaat de motor anders lopen en/of klinken dan heb je een lek gevonden.
Kijk ook in het slangetje van de benzinedruk regelaar. Zit daar benzine in?

Is het geen blazen op de uitlaat wat je hoort? Dan geeft de Lambda sonde verkeerd aan en dat zou het hoge verbruik verklaren.
Uitlaatspruitstuk en pakking ook gecontroleerd?

Een 4-gas test zou een hoop kunnen helpen. Moet je alle data noteren - CO, CO2, O2, HC en lambda-getal.

oldford 0
badge

14 jaar

lekker verse sap zal ie ook wel lekker vinden...

maarten4874 0
badge

14 jaar

Meet eens de weerstand van de koelvloeistof temp sensor bij koude en warme motor, en plaats die waarde eens hier, hij zit in de kop achter het oliefilter huis, en is blauw van kleur, stekker eraf trekken en op de sensor meten.

stefan84 0

14 jaar

hoe moet ik dat meten (voltmeter?)

Kan gewoon met een simpele multiemeter, even op Ohm zetten..

stefan84 0

14 jaar

oke zodra ik heb gedaan zet ik het er op

wat ik ben vergeten te zeggen is bij het achter uit rijden gaat die als een beest (houdt die niet in)

waar zit de slangetje van de benzinedruk regelaar ??? (oldford)

Op de benzinedruk regelaar die aan het einde van de injectierail zit.
Nummer 11 op de tekening: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...

oldford 0
badge

14 jaar

Die zit onder het schutbord ( plastice bak waar de bedrading inzit ) je komt er alleen wat slecht bij..

Maar rij je dan volgas in de achteruit zonder problemen ? Dat is ongeveer hetzelfde als volgas in de 1e versnelling.

stefan84 0

14 jaar

Dat motorblok staat los op rubbers!! Bij acc. beweegt het naar achter. Kijk eens of de inlaatslang wel vast zit of de massakabel. Het moet in de beweging van het blok zitten. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

De massa kabel zit op de motorsteun onder het uitlaatspruitstuk..

Echt veel bewegen doen deze motoren niet, heb nog niet meegemaakt dan de motor flink schudden doet, net zoals je dat vaker bij Vw ziet bv, al kun je dat niet echt met elkaar vergelijken omdat de één voorwiel aangedreven is en deze Bmw op de achterwielen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.