close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: na een dag stilstaan slecht of niet aanslaan

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 318 tds

heb hier dus een 318 tds staan die s morgens bijna niet wil aan slaan
trekt lucht tussen de pomp en het filter
brandstoffilter, retour stopklep, pomp timing gecontroleerd
vreemde is wel dat de retourslangetjes op de verstuivers vaak lekken zijn al een paar keer vervangen. klant zecht dat als de slangetjes vervangen zijn dat de motor wel eerder aan slaat maar nog niet goed is
kan het zo zijn dat er lucht via de verstuivers door de brandtofpomp gaat en hoe je dit evt kan controleren
mvg marco

Geplaatst door

marco7126 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

durft niemand zijn fingers aan dit probleem te branden of is et geen bekent verschijnsel onder de 318 tds

marco7126 0
badge

14 jaar

ik zou beginnen met de retourslangetjes nogmaals te vervangen als deze poreus zijn. klant kan wel zeggen nog niet goed genoeg,maar zou het eerst zelf graag willen zien

maarten4874 0
badge

14 jaar

is gedaan maar geen verbetering!
vind de motor ook traag reageren op het gas of zijn deze diesels altijd zo traag onderin toeren boven de 2500 trekt de motor eindelijk op!
heb de pomp nogmaals gecontroleerd op timing is goed!
klant vertelde dat de ketting 4 jaar terug is vervangen!
dus lijkt me sterk dat de ketting al zo is opgerekt dat de nokkenas van tijd staat!

marco7126 0
badge

14 jaar

mist de motor niet een sensor? of gloeien wel alle 4 de gloeipennen voor? gaat bij het voorgloeien het voorgloei lichtje branden(indien ja, relais OK)
als de nokken as uit de tijd zou staan, dan zou dit toch ook moeten gedetecdeerd worden volgens mij (de DDE is er slim genoeg voor volgens mij)

waarom was de ketting vervangen??

gr rick

rickgilze 0

14 jaar

gloeistiften zijn goed!
verstuivers ook getest niks bijzonders mee!
ga nu eerst maar eens compressie meten

marco7126 0
badge

14 jaar

ketting is toen vervangen vanwege de km stand
en de klepstoters zijn toen vervangen tikten nogal.
en het schijnt dat er bij deze motoren de ketting oprekt waardoor de boel van tijd gaat staan

marco7126 0
badge

14 jaar

de compressie is ook goed rond de 30 bar
kan iemand me ook vertellen hoeveel druk de opvoerpomp in de tank moet geven
het verbruik van de auto is ook hoog 560 km op een tank

marco7126 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.